Follow Viruspadu

Monday, February 11, 2008

menjaga laman lg susah dr menanam pokok yo

huh, sgt susah jaga laman rupanya kan

igtkan x ler susah sgt, nak2 skrg ni musim terik, panas giler, byk jugak pokok2 di laman rumah sy yg x sempat diselamatkan, antaranya pokok bunga gantung2 tu, frust tauuu

dah lama en.laloque x jaga laman dia ni, bz kebenor, lagi, bini dia asik masuk spital yo, lg kelangkabut la dia


pokok kat tepi ni selamat la sikit, sbb bawah atap kan, so ada perlindungan lah, lgpun air pancut dok tengah2, so pokok tepi2 ni merasa la kesejukan dan tempias2 air sikit, yg kona ni selamatttt


haaa... sy x penah tayang kat uols part yg belakang ni kan...

ini pokok2 cili, sblm ni pokok ni sgt segar bugar, cili dia mencanak2 byk, tp bila en.laloque salah letak baja, terus daun2nya gugur, mcm nak mampos tp x mampos gitu, rasanya masih boleh diselamatkan lagi pokok cili ni, satu cili beso satu cili padi


lagi pokok pandan, kunyit, limau kasturi, limau purut, serai, semua jenis pokok2 herba katanya


sayang kan pokok cili tu, tp sy yakin en.laloque ada cara nak pulihkan pokok itu

nampak x pokok2 gantung semua dah disorokkan disebalik tembok itu

daunnya abis layu tau... cuaca panas sgt nih... uhuhuhuhuhuh

seb baik pokok anggur selamatttt...


waktu utk cuci lantai, yelah kan malam tu wat bbq kan, abis le itam2, x chantek la nanti lantai rumah i hiks


selamat hari isnin u ols, sy ni rasa malas keje je tau, almaklumlah lama nau cotiii

Mama Alesha dan An-nisa Abriza

16 komen[s]:

newrin said... [Reply to Comments]

haaa tak lama lagi nisa dah besar skit sruh dia jer siram pokok bunga tu, mau dia siram badan dia sekali..haaa sure comey

cepat betul rambut dia panjang kan, pastu yg best tu mau jer dia orang ikat laa apa laa kat rambut dia, memang pandai bergaya. kalo hani nak sikat rambut pun seksa

viruspadu said... [Reply to Comments]

a ah, lepas ni suh nisa siram ajer senang, yg pasti, dia akan siram diri dia jugak ler, haru nanti... rambut dia mmg dah panjang, rimas gak sy tgk pun ada hiks, memula dia dia marah sy ikat, lelama dia malas dah nak marah hiks

Leeds Al-Malique said... [Reply to Comments]

alaaa syg nye kalau pokok2 ni mati :(

sembur air tiap2 hari tau :)

kalau leed, mmg malas la sbb tu dok umah tinggi. kekekekke

starstar said... [Reply to Comments]

ekeeke
abis melidi pokok cbai tuh..

viruspadu said... [Reply to Comments]

leeds,
sbb sy masuk spital ari tu, kelangkabut, x jaga pokok kan, tu pasal laaa adoiii

star2,
hihihi tinggi batang ajer, daun dah yilek

mama ranggie said... [Reply to Comments]

wah...dah cantik lama hubby ko ye!

tenang je aku tgk!

Cikpid said... [Reply to Comments]

amboi2..byk2 pokok cili,serai,limau kasturi n segala macam tu..nmpk nye pasni kene msk kat umah selalu laa..heheheh

ita.itu said... [Reply to Comments]

sng nak msk..petik je kan..sy dr hr tu carik pokok pandan x jumpa..hehe

yan said... [Reply to Comments]

ya sungguh hangat sekarang...nasib aku tak dok tepi laut g....

viruspadu said... [Reply to Comments]

ra,
cantik dah ra, lama dh ko x dtg kan

cikpid, masak nye idak jugak tau

ita,
dulu masa sy duk kuaters belakang umah, giler byk pokok serai, smpai buang2 jer

yan,
hehehe, muka naik blackout ok

Mieza said... [Reply to Comments]

rajin nya en laloque tu...nisa tu grm aje ngk air...

darling8tabby said... [Reply to Comments]

amboi comeinye nisa...sakan main ayor yer...
mmg skrang ni paneh terik kan..bukan kata pokok..kita pun bole layu gak..make sure u minum air banyak2 tau

fealize_eleanoer said... [Reply to Comments]

mari nanyi lagu CUCI...

cuci jgn x cuci,,

cuci jgn x cuci...

:D

*SiRibenMerah said... [Reply to Comments]

hehe..zaman skang sume pokok da kne tanam dlm pasu kan..da x de da nk tanam atas tanah..hehehe..kalo sepuloh taun lagi maunye padi pon tanam dlm pasu kan..? akak jgn bg minum pokok..akak mandikan je pokok2 tuh seminggu..konfem segar balik..hehe =P

@>---~geina~---<@ said... [Reply to Comments]

kak zaimah nnt klu pokok anggur tu dah berbuah..jgn lupa simpan utk geina erk....ehhehehe...i like anggur...

Ms_MER said... [Reply to Comments]

sng le ko pasni nk masak, x yah kalut p kedai carik daun pandan ka, kunyit ka, serai ka, suma ada d umah.







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^