Follow Viruspadu

Monday, March 10, 2008

di hari mengundi

sy mmg sgt bersemangat nak pegi mengundi

pertama kali la katakan... perasaan sgt berdebar2 tau, rugi la kat sape yg belum register tu, x dpt merasai perasaan ini, dan yg pasti sy tahu yg belum berdaftar tu mesti ada perasaan bersalah + frust kan, sbb dulu sy rasa mcm tu lah... huhuhuhuh... sayang tau...

sy mmg btl2 konfiden yang saya tahu kat mana tempat st mengundi, kat sekolah agama dekat masjid, oleh sbb tu, sy pun buat2 ala2 leka la sikit, eksen gitu kan lalalala

so awal pagi, dlm jam 9, sy dah mandikan nisa dan tunggu kaklang sy sampai jemput sy, weols plan nak gi ngundi sesama, tp kaklang kat sekolah rendah sy kat sekolah agama, x sama tempat. kaklang plak awal2 pg dengan semangat nya dah call sy tanya dah siap ke belum kan... sekali bila sy dah ready nak pegi dia lak x sampai2... hape daaa...

mak sy awal2 jam 8.30 dah gi ngundi, apa lg bila dia balik, bising2 la dengan gembiranya menceritakan itu ini, adeh ni yg buat x sabar nak gi ngundi ni lalalala...

kaklang dtg jam 10++, kitorg pun berdesup la pegi ke sekolah agama dulu, tmpt sy ngundi, sekali sekolah itu kosong uls, biar betul... kosongggggggg... pelik kan, jd sy suh kaklang pegi sekolah rendah tmpt dia undi dulu... waaahhh sgt bangga tau tgk kaklang jalan nak masuk gi undi tu, dlm hati sy lak dup dap dup dap kan hahahaha...

ok kaklang nye bab setel, sy punya hal plak mcm mana ni adehhhh...

weols pun dengan muka x malu tanya la orang

kaklang: bang, tumpang tanya, sekolah agama an-nur kat mana?
abg itu: eh ko anak haji n*h, xkan ko x tahu kat mana, apsal ko x tanya abah ko jer, sekolah tu kat bukit A tu, kat masjid tu

adeh, susah jd org glamer ni (perasan) hahahahaha kalu tahu dia kenal kitorang, konfem x tanya kat dia hehehe bikin malu ajer tau

cari punya cari, jumpa jugak sekolah tu, alhamdulilah... dan inilah saat yg ditunggu2, saat sy melangkah masuk sekolah itu, kempas kempis lubang idung bangga menjadi rakyat melaysia uols, masa dorg sebut nama sy tu, pehhhhhh... bangga la sgtnya... nak pangkah pun hati sgt berdebar2 uols... byk kali sy tgk, takut tersalah pangkah... nyeh nyeh nyeh

setel, x sampai 5 minit

terus blah, dan kitorng pun gi sapedek

walaupun keputusan agak memeranjatkan tp kita kene akur la dengan suara rakyat kan dan yg pasti sy x sabar nak tgk "negeri kebajikan itu" dilaksanakan.

semoga berjaya kepada semua

Mama Alesha dan An-nisa Abriza

16 komen[s]:

mama ranggie said... [Reply to Comments]

diluar jangkaan...

tgk lah mcm ne plak skrg kan?

first,nak tgk rega barang turun x?

kuang..kuang...

Leeds Al-Malique said... [Reply to Comments]

saye pun first time ngundi kak! sangat berdebar2 dan bangga...

disebabkan saye pegi mengundi, negeri saye tak dapatlah jadi 'negeri berkebajikan'.

haruslah pegi isi minyak kat 'negeri berkebajikan'. hehhe

rugi sapa tak ngundi kan..tapi yg tak ngundi tu yg slalu banyak komplen itu tak kena ini tak kena.. oopps!

:D

sweetheart said... [Reply to Comments]

teruja sungguh masa pi ngundi tu..nak2 plak masa sebut nama tuh kan..kuat gilos...bangga2 jd rakyat m'sia yg bertanggungjawab lalalal

*SiRibenMerah said... [Reply to Comments]

hurm...
ye ke camtuh..?
di luar jangkaan sungguh..
*hati kuciwa*

eedany said... [Reply to Comments]

samalah 1st time mengundi...

sekolah tempat saya pergi pun tak ramai ramai. best jer :)

mikaounik said... [Reply to Comments]

amacam kak..undi daa buat
result pun daa tau..so akak rasa apa erkk..

heheheheeee

fealize_eleanoer said... [Reply to Comments]

aiyakkkk...

mak pon 1st time nyah...kejap je,x smpi 5 min pon....kembang kempis la hidung mak dgn telinger2 ni skali..kiri kanan tau.

sgt banggassss okekk!

tp still lg terkejut tgk resultnye..huhu....

alan zed said... [Reply to Comments]

saye pun pirst time... memang mendebarkan... rase seperti diperhatikan... hehe.

Ceera said... [Reply to Comments]

atam la salah sorang yang frust tu, hahaha...

takpe, 5 taun lagi ku akan mengundi...

ya, kita nantikan..

nanonano said... [Reply to Comments]

huhuhu,
terkene sket tempias2 ayat diatas
:p

PuteriSatu said... [Reply to Comments]

huhuhu..akak dah kali ke-3...3-3 kali menang...yes! dapat claim minyak 50 hengget...rembat jekla kan orang nak kasi!....

p/s...gambar nica plzz..dah wendu ni kat nica nih....

mummysyafie said... [Reply to Comments]

rugi tau tak dpt ngundi ni..sbb tu BN kalah terokk kan..sbb nya byk orang yang layak ngundi tapi tak gi.. :}

Purple 28 said... [Reply to Comments]

saya ngundi kat Johor. hampir tempias "tsunami politik".Nasib baik saya gi ngundi, kalo tak tahulah apa jadi ...hehe (ewah!!)

tapi saya kerja kat "negeri kebajikan"..tengoklah apa perubahan yang akan dilaksanakan hasil "makkal sakhti" orang malaysia....

Mak Su said... [Reply to Comments]

semoga berjaya dibela dengan adil dan saksama

happyirfa said... [Reply to Comments]

salam vp..
mmg aku menyesal x sudah sbb x mendaftar.hu hu

Rozalizda Liz said... [Reply to Comments]

vp..saye jugak tidak mendaftar..coz org cakap saye tak cukop umor..tp dah ckop umor..alhamdulillah my father win dkt melaka eventhough anaknye tidak mengundi..ehehe

lepas ni vp takpayah la pegi keje lagi..mintak je kat pengasas negara kebajikan ye..ahahaah..







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^