Follow Viruspadu

Wednesday, March 05, 2008

sesungguhnya saya sgt malu

orang yg selalu sakit macam saya ajer yg paham perasaan saya...

sy sgt malu tau bila orang kata...

"MACAM-MACAM HAL LA KAU NI"

bukan sorang, bukan dua, tp ramai yg terlepaskan ayat mcm ni kat saya, sy mmg sedar la diri kan, sy x lah marah sape yg ckp mcm ni, tp sy malu... terlalu malu, mula dan rasa down... down sangat

takde orang dlm dunia ni yg mintak "oh penyakit, dtglah padaku" ada? ada tak? kot la ada orang mcm tu kan, hiks... dah dugaan sy mcm ni kan sy redha jer, sy x mengeluh pada tuhan, sy terima seadanya

tp secara realitinya, kalu sesapapun dpt ofismate mcm saya ni, mesti terdetik gak dlm hati kerimasannya walaupun x disuarakan kan, sy paham, paham sesangat

sbb sy pun masa sihat walafiat dulu dpt gak ofismate yg selalu sakit, dan sakit jugak la asik nak cover kerja dia kan hehehehe... tp selama sy sakit/cuti mc ni, xde plak org yg betul2 take over kerja saya, yg sy tahu kalu sy x dtg kerja, kerja sy mmg x jalan lgsg la sbb dorg pun bukan tahu buat kerja saya, ewahhhhhhhh... kecuali coverkan meeting sekali dua ajer tu ada lah...ewahhhh...- (cheh nak belagak bagus lg tu hahahaha)
~terima kasih pada en.hakes yg selalu gantikan dlm meeting hiks

bila mental down mcm ni, mula lah rasa nak benti kerja kan...

saya mmg malu saya asik MC, sangat2 malu, dan kalu ada budak2 opis sy baca entry ni, sy nak ckp yg:

"saya mintak maaf, sgt minta maaf sy menyusahkan semua"

macam nak raya pun ada nih mintak maaf bagai kan... huhuhuhuh... sbnrnya sy sgt down sekarang... rasa mcm, biarlan x payah smbg mc, biar jer sakit2 gi kerja kan, tp bila pk, badan ni nak pakai lama, kang x pasal2 bertambah2 sakit kang, lg la teruk mc lepas ni kan... adehhhhhh

Mama Alesha dan An-nisa Abriza

42 komen[s]:

ita.itu said... [Reply to Comments]

aku kena tempias gak vp...sapa org tuh..ngade betul lah..org nak sakit tuhan yg bg..bkn kita mintak kan..ko tepuk je dahi dia vp...geram tau

Hana-Ni-Mo-Nai2 said... [Reply to Comments]

vp,
manaleh diorang pk camtu..ni setiap manusia ada kesusahan memasing..hhuuhhuhuhu..sedeyy je rasa..
ita nk tepuk dahi
watashi rasa nk kendo je..
qada qadar tuhan ma...
sape leh lawan

nn said... [Reply to Comments]

alahai vp....jgnla pk n berperasaan cenggituh...sakit bukannye kita boleh minta2...ianya adalah dugaan Allah tuh hambaNya....sakit juga penghapus dosa....sabarla yea...kalo nak cepat sembuh kenala selalu berpkiran positive yea....senyuman jugak pengubat hati yg lara....SENYUM SEINDAH SURIA YANG MEMBAWA CAHAYA...SENYUMLA DARI HATI..DUNIAMU BERSERI....

oli_ole said... [Reply to Comments]

banyak bersabar...
hidup ni penuh dengan cabaran dan dugaan...
jangan pedulikan mulut diaorang...
lantaklah diaorang nak cakap apa...
Yang penting kita tak buat salah pada siapa-siapa pun...
Sakit pun bukannya salah kita...bukannya kita mintak kan kan kan...
Tak sah peduli diaorang...
Hang jaga kesihatan hang tu...
cuba senyum sikit...

~eiyra~ said... [Reply to Comments]

tak baik ckp camtu.. saya pun selalu sakit dan saya faham perasaan awak.. org tak kena mmg tak tahu.. maklumlah dugaan memasing bukan sama.. tapi awak jgn down ok.. cheer up bebeh! walaupun awak tak sihat tapi ramai yg mendoakan awak especially blogger kan.. :) rerajin mkn ubat.. nanti boleh beli kasut.. :)

cendawanintim said... [Reply to Comments]

VP Dearie,

Sesungguhnyer setiap apa yang berlaku itu dalam Ilmuan Allah Taala jua...

Sape yang nak diri dia sakitkan...paham sangat...

Jangan putus semangat k...

yan said... [Reply to Comments]

sori just sempat baca tak komen pung...moga sihat sentiasa...

yer tiada sapa yg minta.....yg penting akak ada 1 hapi famili yg support akak selalu...

setiap org ada + and -... ok

Wiween @ Awin said... [Reply to Comments]

kak virus cyg,
pedulikan aje kata dorg tu.sabar yek kak.;)

*SiRibenMerah said... [Reply to Comments]

akak..saya pon sedey ade org ckp camtuh kat akak..biar kat diorg, skang neh Allah bayar cash je..ko kata org , ko terima on the dot le..huhuhu.. hurmm, jgn camneh akak yek..kne strong sgt2..akak kne rest btul2 br pegi keje.. Nisa tuh sentiasa memerlukan akak.. biarle ape org nk ckp, tapi akak kne sembuh btul2..
*selalunya, hanya orang yang terbaik aje menerima dugaan seteruk ini..sabar ye akak..=)

alwani fickry said... [Reply to Comments]

org tu tak pernah rase sakit kot vp.
hehe.
kan.

Mrs. Sheikh said... [Reply to Comments]

zaimah...
sabarlah ...
org tk faham derita kita..
bukan nak sakit..
terima qadak dan qadar tuhan dengan rela...
:)

Aleeya said... [Reply to Comments]

sambung je mc okay
yg penting bdn betul2 pulih
kesihatan itu lebih penting
klo tak sihat camne nak keje sampai pencen kan..so pastikan betoi2 sihat..ececehhh cam doktot je haku nih ngehhhhhhhhhhh

Mommy Lily said... [Reply to Comments]

vp, nah amik ni mc lagi seminggu...rehat kt rumah jgn byk bergerak yee...

amboi! aku lak jadik doktor..

geram jgk dengar org kata mcm tu. mcm la kita ni sakit ngada2. sabar ajela..mmg ada manusia yg berhati batu, bila kena muka idung sendiri baru nak sedar..

angah said... [Reply to Comments]

kdg2 kita pun cmtu gak.. kdg2 la.. tapi kdg2 terkena pulak pada kita.. nak wat cmne.. mungkin niat org tu nak gurau2.. ape2 pun think +ve.. ada hikmah disebalik kejadian menimpa..

echah_syed said... [Reply to Comments]

slm kenal..macih singgah umah combi :)

tantek pic kawen..:p

combi cari shoutbox..mane yer??

shalyafzan said... [Reply to Comments]

aloorrr..ciannye..kejam sungguh mereka itu..huh..ni nk tlg marah kan nih..hehehe..emo plak..

sabar je laa ye VP..gi je sambung MC tuh..btol laa tuh..badan nak pakai lama..hehehe

get well soon!!

laloque said... [Reply to Comments]

sabar mama... yg penting MC tu dtg nyer dari Doctor Kerajaan sendiri. Kerana xde satu jabatan/agensi kerajaan pun yg boleh mempertikaikan MC dari Doctor kerajaan. Setiap MC yg dikeluarkan oleh Doctor kerajaan adalah adalah surat pengesahan sakit yg sah. Kerana mereka tertakluk kepada peraturan2 perkhidmatan awam. Dan setiap MC itu akan diaudit nanti, termasuklah buku2 MC sekali. Sekiranya ketua jabatan xyakin dgn kesahihan MC tersebut, mereka boleh telefon klinik/hospital yg mengeluarkannya dgn merujuk kepada no siri MC yg dikeluarkan. Kerana setiap MC akan dicatatkan kedalam rekod/daftar...

Sekian, dari seorang Government Auditor

sweetheart said... [Reply to Comments]

tu dia..en laloque dah bg ceramah dah tu..sabar ekk vp dugaan tu nk tgk kita kuat ke x..

kecik said... [Reply to Comments]

Boss...

Kita pernah jadi orang bawah awak okey...dan mase tu hingga sekarang pun kite tak pernah rasa awak menyusahkan sesiapa...kite slalu simpati je dengan awak okey...dan sangat kagum dengan kebahagiaan awak.. Allah itu Maha Adil kan...Dia uji kite sebab Dia sayang kite...dan Dia bagi kekurangan pada satu bahagian, dalam masa yang sama Dia bagi kelebihan pada bahagian yang lain...

Edrina said... [Reply to Comments]

VP,

banyak bersabar. Manusia ni biasalah macam2 peel. Kadang2 kita perlu pikirkan diri sendiri dulu. Usah hirau apa org nak kata. Kesihatan diri lebih penting. Bila dah sakit org hanya setakat simpati ajer la tapi yg menanggung adalah diri sendiri. Akak pernah ceaser perut sewaktu melahirkan anak kedua. Memang sakitkan..lama sangat process recovery dia. So akak paham kesakitan awak tu. Jgn sedih2 kuat kan semangat. Kalau nak pikirkan kata2 org, macam2 dorang boleh kata. Yg penting VP bahagia bersama family tercinta sebab at the end family sendiri jugak yg sokong kita, jadik tulang belakang & beri kekuatan pada kita. Betul tak? Amik jer mc..rehat secukupnya..semua family tak sabar nak tgk VP sihat tu :-).
Take care & get well soon. Kasik cium sikit kat nisa yg comel tu.

mama ranggie said... [Reply to Comments]

mah,
sebak aku baca n3 ko ni...

dorang tu x pernah sakit ke sampai nak buat org mcm tu?

dorang tu x tau ke yg sakit tu allah yg turunkan dan hendak menguji hambanya...?

allah sekadar hendak menguji kesabaran ko dan bermakna allah sayangkan ko...

ko lantak p jelah dorang...

besok allah turunkan plak sakit kat die,bior die tahu...

Jelly said... [Reply to Comments]

VP...

maaf jika apa yang ingin sya kata ini menyinggung perasaan... bukan ingin menungkit kisah lama tapi semalam baru saya dpt habiskan diari anda..... sampai hasben sound... eh awk kena marah boss ke balik mata bengkak2 nie nangis....

sungguh sedih perjalanan dan dugaan yang telah anda suami isteri tempuhi.... bila saya ingin meletakkan kedudukan saya pada diri anda, tak mungkin saya sekuat anda....

VP... gelombang paling besar telahpun anda tempuhi dengan jayanya dari 15 Dis, 2005 hingga 13 Mei 2006 saya rasa apapun yg duk ngumpat berkaitan MC anda.. jgn ambil pusing.... be strong girl.....

eedany said... [Reply to Comments]

vp,

hanya orang yang pernah mengalami saja faham keadaan awak sekarang...

yang penting sekarang awak perlu rehat supaya cepat sembuh. Peduli lah apa orang nak kata ok.

semoga cepat sembuh mah.

Mieza said... [Reply to Comments]

hish tak baik org tu ckp gitu kan...sakit ni bkn kita nak..ko lesingkan jer..nanti klu dia skt baru dia tau..:p

umie_adam said... [Reply to Comments]

emah..biar lantak la depa nak cakap apa..depa lom kene sesedap rasa la kan...kene igt je..dunia ni umpama roda..kang nasib derang lak kat bawah..rileks ja k...masuk opis nxt week selamba je...buat je keje emah...lama2 nanti derang pun senyap senirik je..

adus rs nak sekeh ja sapa yg cakap cmtu..ada otak pikirla senirik..(pinjam ayat nabil Raja Lawak heheh)

PuteriSatu said... [Reply to Comments]

akak nak komen dan kasi nasihat pun....dah ramai yang kasi nasihat yang cukup bagus sekali kan....so...cuma satu akak nak katakan...segalanya ketentuan tuhan...ini cuma satu dugaan kecil mah...dulu mah pernah lalui dugaan yang cukup besar...tapi mah kuat...cukup kuat..begitu tabah dan cukup tabah...so..kenapa hanya kerana cakap orang mah dah rasa cam ni...mah mesti ingat..yang mah punya ramai orang yang sayangkan mah ok...! termasuk akak...luv u n nica! be strong dear...

ghimau said... [Reply to Comments]

ala.. xder hal la.. bila nak belanja kfc ni? :P

fealize_eleanoer said... [Reply to Comments]

vp ku cyg...

yg diorang ckp ko ni mcm2 hal la...hal mcm2 la...begitu begini la...sbnrnye diorang tu jeles...sbb x dpt cuti rilek2 best2 kt uma mcm ko nyah.biaq pi la diorang...lantak deme nak kate ape..org jeles mmg mcm tuh.bontot tu panas je kalo x ngater org...

lg satu kite serah kt tuhan...kite da usaha utk mengatasi penyakit tu,dan skang kite berdoa agar diberi kesihatan yg baik dan tawakkal tu'alallah !sbnrnye dugaan penyakit yg tuhan berikan ni adlh salah 1 cara tuhan nak hapuskan dosa2 silam kite tauu...haa...kan da kurang dosa kite..btl x nyah!wahhh...ceramah pulak makk !hikss..

percaya x aku ckp, satu hari nnt org yg ngata ko tu akan dpt dugaan yg sama mcm ko tgh hadapi skang ni nok!trust me...perkara ni da terjadi depan mata aku yg bundar ini...hahah...bundar kunun...go into ur basket,angkat urself..boleh!!!huhuhu..

anyway...moral of the story...BIARKAN MEREKA TERJUN DGN LABU2 DAN TEMBIKAI2 DAN DURIAN BELANDA NYERSSSS !!! adios...berambos!

tulip said... [Reply to Comments]

sis, byk2 sabar k. biasa la kalau dah seopis tu.pekak kan telinga je.

ESHAELYN said... [Reply to Comments]

sabar ye VP. ini bahagian kita bahagian diorang tak tau pulak cemana kan..biarlah org ckp apa pun...mulut orang memang tak bley boh simen bagi diam.

apapun jaga diri, cepat2 sembuh yer, bley jadi pekerja yg cemerlang dan terbilang ewaah...

Ixora said... [Reply to Comments]

Sabar aje la...org memang suka mengata. Sakit bukan nya kita pinta...sabar ye.
Jaga diri bebaik...

Aqil's Mummy said... [Reply to Comments]

Banyakkan bersabar ye. Bukannya vp yg minta penyakit tu. Semua dugaan datangnya dari Allah s.w.t dan semuanya telah ditentukan. Mungkin ada hikmah disebalik apa yang berlaku dan manusia memang tak boleh nak tengok orang lain senang. Kalau kita susah atau dalam kesakitan pun memang takkan ada yang menyenanginya dan nak membantu....apa yang penting dalam hidup kita ialah keluarga...susah senang..sakit semua yang sanggup berkongsi kepayahan dan keperitan itu hanyalah keluarga kita...

Pedulikan kata-kata orang yang sememangnya suka menyakiti dan melukai hati orang lain...

Jangan risau2 sangat yang penting jaga kesihatan diri tu dulu yer..kalau vp sakit teruk nanti sapa yang susah, diri sendiri jugakan..so abaikan orang2 yang takde perasaan itu...

Assalamualaikum dan berdoalah banyak2 kepada yang maha esa...okey..

Ct eLLy said... [Reply to Comments]

org yg mengata tu mcm tak tau pasal qada & qadar pulak ye.. siapa kita nak melawan ketentuaNYA

Sabor jelah imah.. pahala kita yg dapat tul tak? dorang dpt ape? ;p

starstar said... [Reply to Comments]

erm..
emo lerw lak ..
ishk..
bis tuh dh sakit nk wat gane yer dak?
sape lar yg mintk diri tuh sakit..kn?

xper la..
sabau yep vp
:)

Umi Mia said... [Reply to Comments]

biaq pi jer lah diaorang nak cakap apa V...asalkan kau jaga diri baik-baik....mmg badan nak pakai lama lagi....jgn pulak pemikiran2 camtu merosakkan kebahagian kita.....

haja said... [Reply to Comments]

jaga kesihatan tu dulu. dulikan le org nk ckp ape. yg penting kite ada bukti sakit..lainlah klau kite buat2 sakit..buat2 cuti. parah lah kan. Xpun, nnt dh naik keje..belanje mkn lah satu opis tu. bukan nk ampu...tp membalas jasa baik mereka yg mnjlnkn tugas masa vp coti...okeh ;)smile

Rozalizda Liz said... [Reply to Comments]

biasela tu manusia..bile dah kene kat btg idong sendri..baru tau..

tinkerbell said... [Reply to Comments]

sabar kak..
saya pon selalu sakit..
kite bukannye nak sakit tuh..
they dunno how does it feels like to be siick..
they dunno how muhc we really want to be healthy like others..
some people just dont care..
when the things come to them baru tahu..
dont bother whats others said about u.. because they are hot humane enough..
kite cayang akak byk sgt..
jaga diri..

nanonano said... [Reply to Comments]

pedulik la,
janji bos terima kite bekerja lg sudahla..
:D

Pnut said... [Reply to Comments]

Mah, jangan peduli cakap orang, kita sakit bukan orang tu jaga,
orang boleh mengata, tapi belum kena pada batang hidung dia sendiri...kena sendiri baru dia tau...

Princess Redbloodsnow said... [Reply to Comments]

iiisskkkk terceddey plak aaa bc post entry neh
x de caper aaa dlm dunia neh nakkan penyakit aa kak..

cian akak..mesti ceddey sgt time write diz post kan

~hugs akak~

~~@lyci@~~ said... [Reply to Comments]

setiap musibah yg datang ada hikmah disebaliknya.... cekalkan hati... org tak tau apa yg kita rasa.. takecare my friend...







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^