Follow Viruspadu

Wednesday, May 14, 2008

bidadari syurga


Tidak dapat saya huraikan dengan kata-kata

betapa rindunya hati saya,
betapa pilunya hati saya,
betapa pedihnya hati saya

alfatihah

petikan dari blog en.laloque

Semalam genap 2 tahun arwah Alesha Abriza bersemadi di tanah perkuburan Kampung Linsum, Rantau, N9. Semalam demi mengingati tarikh keramat 13 Mei itu, aku dan isteri bercuti. Kami ingin berziarah dan mengingati kenangan lama kami bersama arwah.

150 hari Alesha hidup ditengah-tengah kami. Penuh ujian, penuh dugaan, penuh kepiluan dan penuh keperitan. Alesha seingat saya jarang menangis. Mungkin keperitan dan kesakitan itu telah sebati dengannya. Beliau tidak ingin membazirkan air mata untuk merisaukan kami ibu bapanya.

Namun saat-saat beliau menghembuskan nafas terakhir pada subuh itu jelas terbayang di mata ku. Saat kami berdakapan anak beranak. Saat isteriku menahan-nahan tangisnya. Dan kata-kata isteriku tika berbisik kepada arwah akan terus menjadi azimat kepada ku sehingga kini. "Mama redha Lesha pergi... ". Alesha seakan faham dan memandang kami berdua dengan renungan yang amat dalam sebelum cahaya dari matanya semakin menghilang dan pudar bersama setitik air matanya yang jatuh dibucu mata.

Tiada peristiwa yang maha hebat dapat menggantikan kepiluan dalam keluarga ku saat itu. Tiada kenangan maha agung yang mampu mengamit minda ku untuk mengingati setiap detik yang terjadi.

Doakan hanya kebahagian buat anak itu. Janji ku tetap ku pegang teguh. Alesha Abriza tetap anak no. 1 tu dan hanya dia layak ku gelar Kakak Long....


Mama Alesha dan An-nisa Abriza

43 komen[s]:

edrina said... [Reply to Comments]

vp akak pun sebak ni...dapat rasakan betapa pilu & sakit hati vp menahan rindu pada Alesha. Kadang2 kita kalah dengan diri sendiri ..walau setabah mana pun kita kan?

Allah ada mendengar setiap rintihan hambanya..dan setiap ujian yg datang pasti ada hikmahnya.

sesungguhnya kematian itu menginsafkan dan Allah mengatur yg terbaik utk kita.

Semoga vp, en. laloque & nisa dilindungi Allah selalu.

Al-Fatihah.

nn said... [Reply to Comments]

vp....bersabarlah...semua yg terjadi ada ujian daripada Allah...dan setiap ujian ada hikmah disebalik kejadian...

nuarliesya said... [Reply to Comments]

vp semoga sabar dan tabah dalam menghadapi ujian dan dugaan dari yang maha esa..Alesha menanti mu dipintu Syurga...Al-Fatihah

umie_adam said... [Reply to Comments]

Al-fatihah buat Alesha...
Ah sebaknyaaaaa..

Eina said... [Reply to Comments]

nangis i bila baca entry ni...huh x tahan nyerr...sedihh...sebakkk

lil^RED799 said... [Reply to Comments]

tgh sarapana ni....terus tak lalu....sedih sgt....semoga Allah merahmati kak vp sekeluarga....

al-faryihah buat alesha

oli_ole said... [Reply to Comments]

pagi-pagi dah menangis di opis lepas baca artikel en.laloque...
sabar dan tabah vp dan laloque...

adha said... [Reply to Comments]

terasa begitu cepat masa berlalu... pas ni giliran saya plak merasakannyer.. mungkin kita antara insan2 terpilih yang Tuhan tahu kita kuat untuk menghadapi semuanyer...
al-fatihah dari saya untuk VP sekeluarga.. semoga anak2 kita jd kawan di sana...

rasp said... [Reply to Comments]

sebak i baca post ini.. semoga vp sekeluarga tabah mengharungi hari-hari yang mendatang dan dilindungi Allah selalu..
Al-fahihah..

Faizah_Haris said... [Reply to Comments]

mahh & suamii...
semoga tabah mengharungi dugaan ini....AL-Fatihah buah arwah lesha...

uhukssss sedihhhhh gakss

KasiH said... [Reply to Comments]

Semoga roh nya dicucuri rahmat...Al-Fatihah.

Ceera said... [Reply to Comments]

ni yang malas nie...

uwaaaaaaaaaaaaaaaaa....

aku dah la sensetip, cis..

pu3nemo said... [Reply to Comments]

bila ALLAH tarik seseorg itu dr kt,dia akn bg kita dgn sesuatu yg lebih baik..

nti akk akn jumpa dia jugak d sana..

AL-FATIHAH

iman_qaisara said... [Reply to Comments]

Ya Allah aii...pg2 hari lg sy da nangess sungguh2 dpn pc nih...smpi bos ingt sy putus chenta...wathal sy sedih ngan n3 kakak kali nih...huhuhuhuuu moga akak + suami tabah ye...

*salam peluk cium utk nica...

fealize_eleanoer said... [Reply to Comments]

aku x nak komen sbb x mampu nak komen...

menangis dah pon !

...$weE+ 666... said... [Reply to Comments]

seakan berhenti nafas, jantung, hati dan seluruh rongga yg ada membaca entry ni. al-fatihah... hanya doa, rindu dan airmata mengiringi mu sayang... *muahz*

Suhana Hasanif said... [Reply to Comments]

:(

MAMA ESHAELYN said... [Reply to Comments]

amat tersentuh...saya turut merasai kesedihan itu....

~~@lyci@~~ said... [Reply to Comments]

huhu, tetiba lak rasa nak nangis baca entry ni...

sabar ye untuk kalian berdua..
semua yang berlaku ada hikmahNya..
semoha roh Alesha tenang disana..

Al-fatihah utk alesha..

risanur said... [Reply to Comments]

risa dah kenal arwah alesha dari fotopages mah lagi..risa faham perasaan yg mah dan en laloque hadapi...hope tabah menghadapinye...

alfatihah..

sweethOneY said... [Reply to Comments]

akak sabar yer..
sedey la bace :(

Being Normal said... [Reply to Comments]

i really admire your strength, i can't even imagine if i have to go through what you've been through...

al-fatihah for arwah

najmir said... [Reply to Comments]

sabar yer dik... akak faham dan dapat rasa apa yang awak rasa

haja said... [Reply to Comments]

xtau nk ckp ape...nangis dan nangis je..tp ape pun dirimu sgt tabah...

Arin said... [Reply to Comments]

vp..al fatihah arin sedekah kan pada arwah baby alesha..arin follow ceria vp waktu dari fotopages lagik..

AKO said... [Reply to Comments]

Al-fatihah ye...

nasazfrog... said... [Reply to Comments]

ermmm sedih la......:( sabar la vp,

LiLa said... [Reply to Comments]

Alfatihah....
Sabar ye...

ArELeEz said... [Reply to Comments]

owh..
nie la '13 may'..
paham2..
alfatihah wat arwah alesha abriza..

angah said... [Reply to Comments]

teringat rentetan dalam fotopages arwahnya dulu...

speechless .....

hUmmY said... [Reply to Comments]

touching!

T___T

*SiRibenMerah said... [Reply to Comments]

shahdu la entry nehh

da nangis da neh..
da beberapa hari duk tahan menangis.. baca entry neh terus nangis..
waaaaaaaaaaaaa..
Al-fatihah ...

saya fhm perasaan itu =]

:: pRincEss_N :: said... [Reply to Comments]

al-fatihah utk alesha....actually sis...N br bace kisah alesha....tharu gn smangat sis 1 family....tabahkn ati ye....ade hikmah d sbalik kjadian...

yong said... [Reply to Comments]

Al Fatihah...ingat lagik masa pertama kali hubby yong tunjuk fotopages you dulu..mmg kami berdua menangis...bila tgk....

that`s girl :)) said... [Reply to Comments]

alesha .. bidadari syurga

peej said... [Reply to Comments]

sedihnye...ayat abg laloque sungguh menusuk jiwa..
al fatihah buat arwah..

semoga akak, abg & nica n maybe ngan baby2 yg akan dtg sentiasa happy dan tabah meneruskan hidup..

flinty.farah said... [Reply to Comments]

sedihnya.. gugur gak airmata yang ditahan2 ni baca luahan hati en.laloque.
semoga kak zaimah dengan en.laloque tabah mengharungi dugaan ini..
yang pasti, arwah gembira di alam sana dan sentiasa mendoakan kesejahteraan papa, mama dan adiknya nisa..

PuteriSatu said... [Reply to Comments]

sedihnya....apapun...tuhan tahu setiap apa yang terbaik untuk kita...mah dengan laloque antara insan yang terpilih....arwah dah tentu tempatnya disyurga...

moralle said... [Reply to Comments]

VP & family, AL-Fatihah untuk arwah Alesha, tuhan tidak akan memberi kan manusia sesuatu yg tidak baik, dah mengambil sesuatu dari kite mungkin ade hikmahnye VP. Take care & happy slalu k.

Nikli said... [Reply to Comments]

VP n family..
sesungguhnya, Allah lebih sayangkan hambaNya itu..
Alfatihah..

mummysyafie said... [Reply to Comments]

vp..dari entry atas sampai yang ke bawah ni..satu pun saya tak tinggal kan komen..sampai lah entry arwah..sebak benar saya..

sesungguh nya dia aman di sana..al-fatihah

MiZ yNa said... [Reply to Comments]

Al Fatihah

kak ina kl said... [Reply to Comments]

a fatihah buat arwah







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^