Follow Viruspadu

Wednesday, August 06, 2008

berbuka puasa

huh, hari kedua saya berpuasa semalam, lembiknya sama jer ngan hari pertama saya berpuasa hiks

sbnrnya saya mmg dari dulu mcm ni, kalau puasa, teruknya yang amat, memang lembik selembiknya, kalau boleh nak baringggggggggggggggggg jer, dulu kat rumah mak saya, asik kene marah sbb malas tolong masak berbuka puasa tau, serius berdiri menggigil lemah longlai satu badan, tp kalau dulu bg alasan tak larat, konfem kene lazer punya lah

"apa ko igt, ko sorang ajer ke yang puasa" hahahahahaha...

saya nak balik rumah bawak kereta pun sikit punya seksa, tahannnnn... kuat kuat kuat... seb baik sampai2 jer rumah, en.laloque dah sampai dulu

oh yer, en.laloque dah tak naik bas lagi huhuhuh, sebulan jer naik bas, skrg dah bawak keto balik, susah katanya nak gi odit, nak gi mayang jumaat, nak gi meeting, erm... takpelah sayang, mana pun boleh, saya pun risau jugak dia naik bas tu :p

sampai je rumah, saya terus baringggggggggggggggggggg.......... lemahnyaaaa badan ku ini, mcm budak2 baru belajar puasa kan kahkahkah

5.30 - 6.30 saya baring, sambil layan BOLOS... kelakar nak giler wei si zizan idong tu hahahaha, seb baik saya tak larat, kalau tak dah gelak tonggeng2 dah :p

6.30 baru terkedek2 bgn, siap2 nak gi cari makan


"sayang nak makan ape"
"ntah ape2 jer"

skrg kan saya mcm suka jer nak jawab "ntah" hahaha, sbnrnyakan, saya nak cuba2, adakah pilihan makanan yang en.laloque tu pilih, sama ngan saya pilih dalam hati, giler saikooooooo beb muhahahaha, konon saikik la kan wuuuhoooooooooo

memula en.laloque kata nak makan kat 4u2e, wah serius mmg itu yang saya fikirkan yes!, lepas tu saya mcm takde selera lak nak makan kat situ, teringin nak makan kenny rogers, tp saya diam jer, tahu2 en.laloque bawak makan kat johan seafood, bedal ajer lah,



tempatnya biasa2 ajer la, mcm kedai makan tomyam2 yang lain jugak la

ni air mangga jus


apa makanan yang weols makan

ni dia:

1. kailan ikan masin, alahai pinggan kecik cotek


2. telur bungkus jugak kecik cotek, dlm gambau besau yo!


3. tomyam campur, jugak mangkuk kecik


4. siakap 3 rasa, ni okey la


hambek ko licinnnnnn... yang sepah2 tu kerja nisa yer


agaknya, lepas harga minyak naik, harga makanan naik lonjat2 sampai mcm ni sekali kan, weols makan kecik2 tu pun dah RM45.50 tau, saya rasa mahal nyah, sbb biasanya kalau sikit mcm tu, paling tinggi pun RM3+ jer, makan berdua plak tu

dan makanan dia, biasa2 ajer

tomyam, nampak pedas, tp tak kick
telur bungkus, byk bawang jer, baik tukar nama, telur bungkus bawang huhuhuh
siakap ngan kailan tu, boleh laaaaa

kata dah lapar kan, hadap ajer lah sampai licin, dah tu mahal kebenor lak kan, harus kulicinnn kan gitu kan kan kan

Mama Alesha dan An-nisa Abriza

13 komen[s]:

haqeeliza said... [Reply to Comments]

mmg gitu la harga lps minyak naik ni.. lagi la klu amik siakap tu... x lari punya rm40++...

no need to reveal said... [Reply to Comments]

mahal nye....tp memang patut kena licinkan ...hehe...sebab mahal...kalu tak rugi woooo

umieadam said... [Reply to Comments]

bestnya menu berbuka posa..
ada bape hari lg mah kene posa ni??

darling8tabby said... [Reply to Comments]

wahh dah 2 hari berjaya pose...akak ni nak start ganti tak berganti2 lagi..

moralle said... [Reply to Comments]

Tapi VP nasib baik makan luar untuk berbuka, kalau balik work kenek masak lagi lemah longlai tak terlarat kan :)

Ms_MER said... [Reply to Comments]

mahal gak tuh...klu aku pon, abih licinn aku blasah...rugi duit ooo

atty's said... [Reply to Comments]

wah..dah dua ari zaimah posa ye.caiyork

lil^RED799 said... [Reply to Comments]

Puan VP, setiap kali sahur dan buka....cube ambil satu sudu madu....
lelagi kalo sahur tuh...2 sudu besar pun takpe....just for energy.... ;)

edrina said... [Reply to Comments]

betul la akak pun suka layan bolos tu hahahha memg lawak si zizan hidung besar tu hahahha..

Caiyuk2 vp...selamat mengganti posa kay.

mummysyafie said... [Reply to Comments]

pose tak ganti lagi ni..camne tu? hihi..selamt berpuasa erkk vp

hanimndroid said... [Reply to Comments]

giler pucat muke ko ek kak, boleh gak a nak caye, hehe!

ina's said... [Reply to Comments]

alahai Johan Seafood.. saya dah blacklist kedai nih
lain mintak lain dapat patu tu servis nan ado

PerantauSepi1306 said... [Reply to Comments]

wuhoooo mahalnye... cokik darah ko apo... btw, nak kasik kuat masa pose.. why not makan korma 7 biji masa sahur... insya allah...







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^