Follow Viruspadu

Thursday, September 11, 2008

September

Dari blog en.laloque

Hari nie 11 September, hari khamis... hari ke-4 di Penang dan hari berbaju batik bagi kakitangan kerajaan. Lusa balik la aku ke pangkuan tersayang. Lama sungguh rasanya nie.

Pas nie sambung lepas raya pulak kuar outstation. Kali tu nanti, gi Johor seminggu ngan Sarawak seminggu. Tapi tu kendian pikir.

Yang pasti bulan nie bulan istimewa. Sebab nya... lagi 5 hari besday bini aku. Tanggal 16 September dia genap 28 tahun. Hadiah apa nak beli aku tak tau lagik. Tak kan nak bagi buah pala ngan jeruk kut??? hahahaha

Dan satu lagi peristiwa penting bulan September adalah ulang tahun perkawenan kami yang ke-5. Tanggal 20 September kami disatukan dan 21 September kitorg gedik2 atas pelamin. Kata bini aku, masa atas pelamin aku nguap!... Cis!!! aku menafikan sekeras2 nya... xde bukti sohih... hahahahah

Pejam celik pejam celik dah 5 tahun kawen. Banyak peristiwe suka duka telah kami lalui. Dulu mula2 kawen hidup kami agak susah. Bini aku masa tu masih menjadi RA di UPM dan sedang buat Master sama di sana. Gaji kecil masa tu... cuma punya harta sebuah kereta proton saga sahaja. Mujur proton tu aku beli cash dulu. Duit belanja selepas tolak sewa rumah dan bill tinggal la dalam RM350++ utk sebulan. Payah sungguh hidup masa tu. Tiada wang langsung untuk menabung bagi jaminan masa depan. Tapi kami bahagia juga...

Tambah seri lagi pabila setelah hampir setahun setengah kawen, kami dikurniakan arwah Alesya... sepanjang mengandung arwah... kehidupan penuh dengan bunga bahagia. Namun, urusan Allah menghendaki perkara sebaliknya. Alesya hanya dipinjamkan selama 150 hari sahaja. 150 hari yang penuh dengan emosi dan menguji kesabaran. 150 hari yang membuatkan ikatan kami makin kuat....

Dan sekarang, pada ulang tahun perkawenan kami yang ke-5 ini, kehidupan kami telah diberkati dengan rahmat Allah. Sukar untuk menjangkakan pada usia perkawenan semuda ini, kami telah memiliki segala2 nya. Punya anak yang menghiburkan, mampu memiliki rumah sendiri dan ada kenderaan yang sesuai dengan kemampuan kami. Paling utama, kami mampu menabung sedikit untuk masa depan keluarga nanti.

Sesungguh nya aku amat bertuah kerana ditakdirkan punya isteri yang tidak pernah merunggut dengan segala kekurangan. Dia tidak pernah sekali menyakitkan hati aku. Dia reda dgn apa yang aku mampu sediakan utk nya. Di saat-saat kepayahan, dia sentiasa membuatkan aku terasa lapang. Dah seorang pendengar yang amat setia. Setiap hari, aku merasa yang aku semakin bergantung pada nya. Dia la nafas dan nyawa hidup ku....

~ mama taknak hadiah jeruk buah pala tau huhuhuh... kejam ok hadiah tu hahaha

Mama Alesha dan An-nisa Abriza

31 komen[s]:

PerantauSepi1306 said... [Reply to Comments]

alhamdulillah... meriah bulan Sept ni ye... semoga berbahagia u ol selamanya, K...

cayalah en laloque.. leh tulis entry camni... hiks kalo abe Amirul dia nyanyi lagu jer..

Faisal said... [Reply to Comments]

Jeruk tu hadiah sampingan je... jgn wat muka jeruk plak... :)

NONIE AZIZ said... [Reply to Comments]

betul kata faisal jeruk tu sampingan jer...hahahah...Akak ade dengo En. Laloque kita tengah survey kat butik Gucci kat KL nu ha....kata nya nak cari handbag untuk isteri tersayang...ya ampun En. Laloque...

mylife said... [Reply to Comments]

waaaa, nak nangis pon ada baca pengakuan en laloque nih... beruntung VP... moga kalian berdua dan keluarga kekal aman bahagia ke akhir hayat... aminnn...

best best best...

NuRuL FaRiHa said... [Reply to Comments]

hehe bahagia..=)

idayusof said... [Reply to Comments]

wahhhh...

bertuahnye kak vp dapat en.laloque.

pengakuan tulus ikhlas lagi menusuk kalbu. boleh nangis ni kalau jadi kak vp.

:)

Happy Birthday in advance kak!

aishifa said... [Reply to Comments]

sedih giler entrie ni. anyway happy besday vp n happy aniversary in advance to you.

Liz said... [Reply to Comments]

so sweet of him...
untungnya kak vp

Ms Lola said... [Reply to Comments]

Err, nak tanya, u ada lalu elevated highway ke pg td? Td I nmpk kereta pink tu, terus teringat kat u. Tp dlm kepala I dok ingat u pakai Kembara.

mazzura said... [Reply to Comments]

wahh..bestnye kata2 tu..so romantik..

zizou said... [Reply to Comments]

masyuk..

swara.kwam said... [Reply to Comments]

huhu...bestnye...

mummysyafie said... [Reply to Comments]

jadi bulan september ni membawa banyak makna yer vp. alhamdulilah..semua dugaan dapat ditempuh dengan sabar..

kiter tumpang gembira erkk...

shidah said... [Reply to Comments]

wow...sweetnya......moga kak vp n en. laloque bahagia sentiasa...
nak tnya ckit la.....
pas raya nie ada audit kat johor ke?
jgn kat penjara la ea :)..

KV said... [Reply to Comments]

tak nak jeruk pala? Jeruk salak lah. Ok gk tu. hihi

Ninie said... [Reply to Comments]

wahhh romantiknya ur hubby blh tulis cam ni...semoga berbahagia ke akhir hayat ye..Amin.

AzurA said... [Reply to Comments]

alaaa mah.. jeruk tuh hadiah awal2 jer tuh...hik hik hik...

JIVEBUMZ said... [Reply to Comments]

suke bace entry VP.. Bleh sy link?

:. AfiQah .: said... [Reply to Comments]

sesungguhnya bulan september nie byk makna utk kak vp sekeluarga ek...

kak vp jom sambut bufday sama2.
tiup2 lilin..hik2
w/pun date xsama...

deck said... [Reply to Comments]

seharian baca blog ni, baru diperkenalkan kepada aku... berair2mater terutama biler baca kat posting arwah aleysa... sangat2 terharu lihat pengorbanan korang dan pastinya korang la papa n mama yang patut dicontohi....

semoga bahagia ke akhir hayat :)

haqeeliza said... [Reply to Comments]

bertuahnya empunya badan!!!

Intan Sharina said... [Reply to Comments]

romantiknya..

~ilyanie_usyuk~ said... [Reply to Comments]

wah beshnyerr....

mesti kak VP ngah excited nk tgu hadiah ape kan?
hihi

jeruk buah pale pon okey what..hahahaaa

smuga berbahagia hingga ke akhir hayat yek

=)

mama belian n cengal said... [Reply to Comments]

saya salute luahan seorang suami cam nie...!!!

Sikelu said... [Reply to Comments]

Yang pasti bulan nie bulan istimewa. Sebab nya... lagi 5 hari besday bini aku. Tanggal 16 September dia genap 28 tahun. Hadiah apa nak beli aku tak tau lagik. Tak kan nak bagi buah pala ngan jeruk kut??? hahahaha

errr.. sedang mencari maksud disebalik kata-kata ni.. mungkinkah ada maksud yang tersirat..? he he heee

rillys said... [Reply to Comments]

touchingnya ayat ;)
semoga bahagia selalu!

pak ngah rep said... [Reply to Comments]

nguap time bersanding tu ramai yer saksinyer!! miahaha... x leh cover2 laaa...

fealize_eleanoer said... [Reply to Comments]

ohh..lomantik ka de amour lahhh!!!

waaa...besday x lama lagi ekk...

hepi besday in advance yer! :)

stay cool,stay cunzzz,n stay strong...u go girl! :D

Mya said... [Reply to Comments]

semoga bahagia selalu yer.. :)

CuTeMiUt78 said... [Reply to Comments]

wah..bestnya kan tahu segala luahan hati suami.. pe pun semoga berbahagia hingga ke akhir hayat.. dan juga selamat ulang tahun yg ke 28 utk VP

-Misztake- said... [Reply to Comments]

ishk..
saya lak terlebih terharu bila baca luahan hati camnih..
semoga bahagia selalu..~







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^