Follow Viruspadu

Saturday, October 11, 2008

Hati Yang Menyapa

"Sebelum berkomunikasi dan bergaul, persiapkanlah supaya hati kita bersih dan tulus. Sekiranya hati masih kotor dan dipenuhi unsur-unsur negatif, lebih baik kita melupakan niat untuk berkomunikasi itu kerana hasilnya akan menyusahkan dan membinasakan.

Mungkin lebih baik kita mendiamkan diri daripada berkomunikasi dengan berlandaskan kemunafikan dan kepura-puraan. Diam itu adalah emas..."

petikan dari buku Setengah BERISI Setengah KOSONG?

Mama Alesha dan An-nisa Abriza

8 komen[s]:

laloque said... [Reply to Comments]

kalo nak bersihkan muko den yg ponuh jeragat ngan jerawat nie guano pulok

lindosh said... [Reply to Comments]

hehe saya mau jawapan pada soklan incik laloque :P

viruspadu said... [Reply to Comments]

sengal oooo en.laloque,

tonggeng jap, guwe nak sepak hehehehe

nnt kita beli kertas pasir, sental kasik licin yo!

imz said... [Reply to Comments]

ayunya vp bertudung...bukan apa..lama la tak jenguk kt sini...so ni baru tgk...

secawan kopi setin sprite said... [Reply to Comments]

wuhuhu kertas pasir
tuk bersihkan jerawat
bukan setakat parut jerawat
bermacam-macam parut keluo nanti

MaR~ said... [Reply to Comments]

cm bess je buku ni kak!
mph ade x?
nk name penulis ngn name penuh buku ble x?
oh..ngn publisher nye skali eh.
hiks! kalu x menyusahkn la ye.

teruja pule nk memilikinye :)

BigMouth said... [Reply to Comments]

Setuju!!

Musliha said... [Reply to Comments]

mus nak buku ni..
takleh jadik.. nak cari gak..







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^