Follow Viruspadu

Tuesday, October 28, 2008

jalan2 yang pertama

sampai bilik hotel, landing2, mandi solat segala

en.laloque ajak weols kuar jalan kaki jap, nak beli barang2 dapur gitu kan, beli air ke roti ke jajan ke, yelah en.laloque pagi sampai tengahari sampai petang kan pegi mengodit kan, so beli la makanan2 untuk mengisi weols kebosanan anak banak dalam bilik nanti


tgk ketereran saya la, kalau rasa tetiba nak jalan, saya turun je kat bawah ngan nisa, tp tgk gak la! kalau nisa tak meragam2 ok la, tiba ke time engine dia panas tak reti nak jalan ke kan, seksa la saya sorang2, so tak berani nak gambel...

so untuk selamat, nak jenjalan tunggu jer la en.laloque ye tak, malam2 jenjalan bagai nak gilos, siang saya ngan nisa leh bongkang lama2 :p


oh ye, tu tudung itam baru saya beli kat km plaza itu hari, alah tudung biasa2 jer, tp saje carik yang kaler hitam, erm... pelik la muka saya, taknak dah la pakai tudung gini


dari hotel, weols jalan kaki ke parkson, masa pegi terasa nau dekatnya, haaaaaaaaaa masa balik baru la ada akai... dah terhoyong hayang membawak plastiknya lagi, jauhhh sgt lak kekdahnya, masa balik ke hotel mula la bebel2, "apsal papa bawak mama jalan jauh2 ni, penat la" hiks... "arghhhhhhhh" kata en.laloque berseloroh


sepanjang jalan layan pemandangan ada sungai ni kan, apa nama sungai ni, mcm best, ada bot nak keseberang tp tu lah, tgk ajer dulu, kalau rasa selamat baru saya naik bawak nisa, kalau idak tgk ajer la sampai ke sudah, oh mmg la selamat naik tu sume, tp adalahhhh...


weols shopping mcm2 la, mcm2 jenis air saya amik, mcm2 jenis jajan saya amik, terserempak lak ngan opismate en.laloque kat sana, depa siap sakat2 lagi, "eh kat sana ada tong gas sekali" hahahaha yelah kot nak masak terus dalam bilik, sabo jer lah tau, siap tunjuk arah kat mana beras bagai cisssssssssss!!!! hahahaha

ok, gambar kenangan yang pertama, kat tugu kucing tengah2 bandar


nak mintak tolong orang snapkan gambar family, segan pulak, so amik gambo saya ngan nisa ajer lah

yah yah yah... nak balik jalan kaki ke hotel jauh lagi ni :p

Mama Alesha dan An-nisa Abriza

20 komen[s]:

ummu_hanis said... [Reply to Comments]

woo!! lawo le ko pakai tudung gitu. nampak cam arabian woman plak. ok pe. pakai je. tudung camtu, di mana saja akan menampakkan kita vogue(ilmu mak akak tu). huhu.

CuTeMiUt78 said... [Reply to Comments]

wah..bestnya.. sempat bergambo ngan mmmeeiiaaooww.. tapi napa kucin2 tu..pandang belakang..

CuTeMiUt78 said... [Reply to Comments]

heh..heh.. siap nak beli tong gas bagai.. cam blh masak kat bilik tu..

lindosh said... [Reply to Comments]

eh cantik gak la tudung hitam tu

PuteriSatu said... [Reply to Comments]

amboi..seronoknye nica jenjalan ye...

Liza said... [Reply to Comments]

jgn lupe beli kek lapis sarawak tau, kat sana ada mcm2 pattern

mamaREDZHA@p-na said... [Reply to Comments]

wahh..beh tu dpt cuti2 malaysia...

mama pn da plan nk cuti2 gak.. dh mental ni asyik menghadap pc + muka2 apek2 kt opis nie...

maybe end of this year kot.. tp nk pegi mana ek? ada cdgn?? hehe... mama cam minat lokasi2 pulau or tmpat2 sejuk nie..bru romantik.. second honeymoon skali ler..ekek!!

Mummy Dzeiqry et Dzahra said... [Reply to Comments]

kak, itu sungai sarawak namenye hehe

nino said... [Reply to Comments]

betoi tu vp..muka u nampak tua tau pakai tudng cam gitu. pasni toksah pakai lg yek.

eYaNacOMeY said... [Reply to Comments]

kalo g kuching..mmg wajib kan amik gmbr dgn patung Kuching neyh..hehehe :)

Musliha said... [Reply to Comments]

tugu kucing..
bestnya ke serawak..

F y Q a said... [Reply to Comments]

wow..

akak kt srawak dh ..

bestnye.

Suki Cida said... [Reply to Comments]

Vp kenapa ambik gamba mengadap belakang replica kucing tu?

supermummy said... [Reply to Comments]

vp duduk hotel mana tu? wah syiok la nisa jalan2..jgn lupa borong kek lapis sarawak byk2 kat seberang waterfront tu..kehkeh

Anonymous said... [Reply to Comments]

Selamat datang ke Sarawak....jangan lupa merasa kolo mee, laksa sarawak ye...

dari : silent reader from Miri Sarawak..

PerantauSepi1306 said... [Reply to Comments]

hehehehe... sungai tu lah sungai rajang mmah.. naik la bot.. insya allah ok jer.. tapi jgn la yang kecik2.. naik yang besar sket.. ala2 naik bot kat mines jugak..

pastinya tugu kucing tu kene amiks gambo.. akak pun ados gak gambaq kat situ... makan kat tepi2 sungai tu pun sodap gak.. nak mee yang sebut or beli ikan terubuk kat satok banyak.. yg ni kena naik teksi tak leh jalan kaki... jauh maaa

enjoyyy ur stay :D

-Misztake- said... [Reply to Comments]

ayat plg tak tahan --> nk gi beli barang dapur..

-Misztake- said... [Reply to Comments]

mintak je org lain ambikkan gambar vp..
xpyh malu..
diorang mesti akan fikir "ni pelancong nih.."

pak ngah rep said... [Reply to Comments]

wei.. ganas sket ko pakai tudung hitam tuh.. skali skala pakai ok la..

~ilyanie_usyuk~ said... [Reply to Comments]

er cam bulat plak muka kak VP nih kan..hihi







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^