Thursday, October 30, 2008

manok pansuh

betul ke namanya manok pansuh yer, tolong betulkan kalau salah yer

1st time saya makan, igtkan masak pucuk ubi biasa, tp sedap pulak


saya siap eksen kat en.laloque bgtau dia, sedapppp ooo pucuk ubi ni

terus en.laloque belagak, katanya ini masakan tradisional kat sini, namanya manok pansuh, dia di masak dlm buluh, ada ayam pucuk ubi serai, mcm masak lemang, semua sumbat2 dalam buluh,

oh lepas tu saya lupa nak tanya, dia bakar mcm lemang ke dia rebus dalam air...

sape tahu?


tp mmg sedap lah

oh makan malam ku di hotel lagi

cisssssssssssss

Mama Alesha dan An-nisa Abriza

14 komen[s]:

Anonymous said... [Reply to Comments]

betul la tu akak...manok pansuh...dia bakar cam lemang...

Musliha said... [Reply to Comments]

seronok jalan2..
try mkn macam2.. bestnya..

CuTeMiUt78 said... [Reply to Comments]

rasanya cam rasa pe vp? memang sedap ke..?

wanie said... [Reply to Comments]

nampak sedap manok pansuh tu...wanie tak pernah makan makanan sarawak

jyss said... [Reply to Comments]

manok tuh ayam kalau x silap dlm bhs sana

yantz-yeem said... [Reply to Comments]

vp x terasa ke bila kat srwak tu masa berjalan lambat sgttt!!! kekadang kalo kita dah berjalan 3 jam...tp rupe2 nyer baru sejam!!!sy pi srwak aitu cam tu la...penat nak nunggu mlam tau!!!terseksa sungguh!!!

mlm2 vp pi la mkn kat benteng...kalo kat somban org panggil benteng gaks kan? tp kat srwak x tau le panggi apa...tp dekat area2 yg vp mkn duyan tu kot mlm2 ada bukak gerai sepanjang jln...best gaks mknanan dia...mcm2 ada...

kalo vp borink sgt kan...pi la masuk muzium...kat sn muzium kucing...mcm2 muzium ada..leh ar buang ms kat sana xde la borink kan?

TEMAN TAPI MESRA said... [Reply to Comments]

nmpk cam pucuk ubi ler ek vp.. ermm nt g serawak nk try.. nmpk cm sodap yo..

Redbloodsnow said... [Reply to Comments]

hehehehe....die masak bakar cam bakar lemang arr kak vp
zie pandai wat tuh taw...hehhe **wat muke blagak..hikss!!!**

ekceli tuh masakkan kaum iban...Zie neh half iban, so harus zie taw masak manok pansuh..hikhikhik

:P

Anonymous said... [Reply to Comments]

VP, gambar kat entry sebelum ni, nampak cam Nisa nak dpt adik, klu salah.. ya ampun ye...

-silentreaderygdahtaksilent-

Anonymous said... [Reply to Comments]

hi Vp..memang tue lah manuk pansoh...potong ayam kecik2, taruk daun ubi, masukan serai, sedikit garam dan ajinomoto..selepas tue bakar dalam buluh..sebedau tue..masukkan sedikit air di dalamnya...bakar sampai masak..nie adalah makanan tradisi org Iban...

From..Miri Sarawak..

Liz said... [Reply to Comments]

yup2..
manok tu ayam...kalau dalam bahase sini..ayam pansuh la...

my housemate ramai orang sane..diorg tringin sgt nak buat manok pansoh tu kt sini..tp apekan daya..buluh susah nak carik..eheheh..

PuteriSatu said... [Reply to Comments]

apa benda tu mah...sedap ke..?

PerantauSepi1306 said... [Reply to Comments]

hmmm pucuk ubi tu kalo ader angin kena kurangkan.. kalo tak nanti hangeennnnn jer ;D jgn marahhh aaa saja kacau2

~ilyanie_usyuk~ said... [Reply to Comments]

er manok tuh = ayam kan?
kawan saya slalu cite..
dia kata sedap sgt..

betol2 sedap ke kak VP?
kecur ailio tgk nih

Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^