Follow Viruspadu

Friday, November 21, 2008

Perkembangan Nisa...



Perkembangan An-Nisa pada umur 1 tahun 7 bulan 3 minggu dan 6 hari:

1. Sudah pandai bercakap dalam 2 - perkataan cth... "nak laaa..." "cedap nyeee" "nak tuu..." "lauk ni cedap aaa..."

2. Sudah pandai make-up: berlipstik, berbedak, ber'eye-shadow sambil cakap "tantik.. tantik.."

3. Suka nyakat org: gurau main cak-cak


4. Pernah bertumbuk ngan budak lelaki berusia 3 tahun sampai lebam bawah mata

5. Lebih suka tidur betul2 bawah ketiak papa dia

6. Suka makan buah-buahan: kegemaran epal dan limau sunkist. Kitorg terpaksa make sure stok buah-buahan sentiasa ada dlm rumah

7. Tak cerewet bab makan. Boleh belasah makanan apa saja. Tak kembung, angin atau berak2.

8. Mandi bersendirian. Mama/papa tak leh masuk langsung dlm bilik mandi. Dia akan tutup pintu bilik mandi. Hanya dengar suara dia main atau sesekali dengar dia nyanyi... dia hanya akan keluar untuk suruh amik kan shampoo/sabun kat atas rak atau bila dah selesai mandi.

9. Manja ngan baby doll nyer.

10. Kuat merajuk dan panas hati.

11. Kuat cemburu! Tak bagi langsung mama dia sentuh/pegang papa dia. Hanya dia jer boleh.

12. Pernah 2 kali menari rap bila dengar lagu tema Dibo.

13. Sayang/geram ngan kucing.




Papa Alesha & An-nisa Abriza; Suami VirusPadu

13 komen[s]:

nino said... [Reply to Comments]

yg paling best 'tumbuk budak lelaki umor 3 tahun sampai lebam mata' hu..hu..hu..

Casper a.k.a wifee en.atan said... [Reply to Comments]

vp
uii jgn biar si kecik nisa ni mandi sengsorang bahaya tu..nanti tergelincir ker apa ker...
budak2 besar gitu mmg suka main air. macam danish gak, x leh tgk pintu bilik air terbuka kira nak terjah jerrr

Musliha said... [Reply to Comments]

owh.. comel sgt nisa..
aktif bergaya.. hiksss..

B..alang said... [Reply to Comments]

tapi nisa masih xmo dgn paklang dia yg hensem ni.. klu maklang dia..fuyoh x mahu lepas ..

Aleeya said... [Reply to Comments]

perghh cayalah nisa leh boxing ehhh

kiyutnye anak dara sorang neh betopi laksss..

wanie said... [Reply to Comments]

makin bijak nisa ni..
nisa dah pandai mandi sendiri?..jaga2 tau..takut terjatuh pulak dlm toilet tu

CuTeMiUt78 said... [Reply to Comments]

alahai comelnya nisa pakai skarf tu.. skee tgk..

CuTeMiUt78 said... [Reply to Comments]

uish... nisa kuatnya blh tumbuk mata budak 3 thn.. smpi lebam biji mata.. aduss... oohh dah pandai mandi sendri ya.. bagus2

Suki Cida said... [Reply to Comments]

adakah nisa akan dpt adik lelaki heheh... insya Allah... dia dah pandai berdikari dah...

PuteriSatu said... [Reply to Comments]

mah...hati2...jangan biarkan nica mandi sensorang..bahaya tuh... akak klu mandikan Aqilah...nak tinggalkan untuk keluar ambik towel sekejap pun fikir 10 kali... takut...kot tergelincir ke... kot tersedak air ke...eiii mintak jauhkan perkara tak elok kan...tapi kita sendiri kena beringat...

Anie said... [Reply to Comments]

ganas gak nisa nih yer...

tak per..belajar untuk mempertahankan diri yer cayang

juelee said... [Reply to Comments]

comel nisa nie..hiks!
brutal wooo.... sok leh lah jaga adik

:: p R i n c E s S _ N :: said... [Reply to Comments]

uhuu..anak papa...







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^