Follow Viruspadu

Tuesday, April 07, 2009

Plastik punca obesiti

pagi tadi saya tgk MHI

tajuk dia plastik punca obesiti, fuyooooooooo takut siotttt, dah la kita ni mana2 pun pakai plastik kan, kalau tapau2 air teh tarik ke milo ke kan semua pakai plastik kan

katanya lagi, kalau air panas kena plastik tu, then kita minum pulak air tu, kandungan kimia ntah apa nama kandungan kimia tu, acik tak igt, lagi banyak la berbanding air yang sejuk

abis tu plastik2 semua kat rumah ni kan... adoiii... risau pulak

kalau bawak bekal nasi pun letak dalam plastik gak kan, bekas tu kan plastik kan

kalau kat kedai restoran pun cawan2 plastik kan

tapi katanya kesannya sikit2 la, sebab tu kita x perasan

erm...

maybe kat website tv3 ada ulangan dia, kalau uols nak tahu info lebih la, ada kat buletin utama 5april (kalau x silap) ngan MHI hari ni... jadi kalau nak tgk ulangan, sila lah ke sana yer

jom sama2 jaga kesihatan kita :D kalau x elok pakai plastik, kita pakai kaca chewah yo yo oooo jer acik,

takut2, kejap jer risau, lepas tu lupa hikhikhik

Mama Alesha dan An-nisa Abriza

6 komen[s]:

KV said... [Reply to Comments]

kv pun ada tgk dlm buletn utama 2 mlm lps kalo tak silap. Kena minum dlm mug lah nampaknya. Huhu

Mama-Danish & Sarah said... [Reply to Comments]

vp, saya pun ada tgk berita pasal plastik ni. kekadang kita ni ambil mudah sesuatu perkara tu walaupun kita tahu bahaya disebaliknya. Lagi la kalau benda tu ambik masa yg lama untuk nampak kesannya. Cam guna plaktik ni. Kira cam pembunuh senyap la kan.

ziraniza said... [Reply to Comments]

salam...
hye kak vp...chat? baby chat?
betul tu akak2 ku sekalian hehe mcm muda jer =D,plastik ni akan kuarkan bhn kimia penyebab kanser klu berada pd suhu tinggi, oleh itu jgn letak mkann panas dlm bekas plastik terutama polisterin...sama2 lah kita menjaga kesihatan keluarga eceh hehe

CuTeMiUt78 said... [Reply to Comments]

emmm.. kita pun ada tgk gak.. uuuiiisshh sekarang ni macam2 kan.. takut gak ler.. nak kena jaga2 la sekarang ni.. minum air pakai mug je la..

Mama Shahmi said... [Reply to Comments]

tapi kan..ada ke bekas bekal yang kaca..camno nak bawak tuh..mesti berat..hahahaha

armouris said... [Reply to Comments]

info tentang obesiti kat sini - Obesity Opens Death's Door







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^