Follow Viruspadu

Thursday, May 14, 2009

Alesha Abriza in memories (15 Dis 2005 - 13 Mei 2006)



Seperti mana yang sahabat semua sedia maklum, anak kami Alesha Abriza telah selamat kembali ke rahmatullah pada jam 6.24 pagi, 13hb Mei 2006 selepas sembahyang subuh. Genap 150 hari usianya di muka bumi Allah ini!. Alesha pergi ketika berada di dalam pelukan kami, tanpa kehadiran orang asing, hanya saya, Zaimah dan Alesha. Sebelum Alesha menghembuskan nafasnya yang terakhir, beliau sempat menyempurnakan hajat ibunya untuk melihat dia tersenyum. Detik tersebut adalah detik yang tidak akan kami semua lupakan sehingga ke akhir hayat. Alesha telah memandang ibunya dengan penuh kesyukuran, tersenyum dengan senyuman yang paling indah, menitiskan setitis air matanya yang terakhir sebelum menghembuskan nafas yang terakhir.

Semenjak dilahirkan, Alesha tidak pernah dimandikan oleh ibu. Pada hari itu, telah tercapai hajat ibunya dengan memandikan arwah sendiri. Dan saya sendiri menyempurnakan penguburannya di dalam liang lahad.

Sesungguhnya, kami mengucapkan jutaan terima kasih kepada sahabat semua, para doktor, jururawat di Hospital Putrajaya dan Hospital Seremban. Sahabat handai dan rakan taulan yang datang berziarah, ucapan takziah melalui panggilan telefon dan SMS, mengirim doa dan hadiah, serta ada yang memberikan sumbang wang. Segala budi dan jasa anda semua akan kami kenang selamanya.

Shamsul Shamdin


~ Mama merinduimu setiap hari sayang

38 komen[s]:

laloque said... [Reply to Comments]

kenangan terus hidup selamat nya

nestumrasberi said... [Reply to Comments]

vp+laloque,
menitis airmata akak buat kali yang entah keberape
setiap kali baca n3 alesha abriza
hati akak cukop tersentuh

semoga sayang alesha tenang di sana

tentang diriku said... [Reply to Comments]

VP..saye ade bace blog VP sblm ni mengenai alesya!!!sedih yg teramat..menitis air mate mbace nye..ALLAH lbih menyanyangi nye n ade hikmah d sebalik yg berlaku.....

rillys said... [Reply to Comments]

sayu hati baca entry ni...

vagg. said... [Reply to Comments]

rasanya kalo saya mengandung.. melahirkan anak sendiri.. dan anak yang dikandung tu pergi.. xtau la mcm mana nk cakap.

ank buah pun dh gile2 punye syg..
anak sndiri lagi la.. huhu

semua nih dugaan yg diberikan olehNYA..

AL FATIHAH

liwaniel said... [Reply to Comments]

menitis air mata setiap kali baca kisah arwah alesha...

semoga alesha tenang di sana..

LABUCHEE said... [Reply to Comments]

salam kak VP...
semang nye tiap kali akak wat entry pasal alesha byk kali tu mesti air mata ni jatuh..tgk wajah die...hurmm..smue Allah melindungi nya....akak n family tabah ye...

Mya said... [Reply to Comments]

alfatihah untuk arwah alesha..

Softtouch [Hanim] said... [Reply to Comments]

AlFatihah..kenangan yang memang xboleh dilupakan.Birthday arwah sama ngan sy.Semoga Aleesha tenang n Vp sekeluarga tabah

*syabil* said... [Reply to Comments]

as'kum kak vp...
sy br je jenguk blog akak...takziah sy ucapkn... akak n suami sgt kuat n tabah...smoga Allah mmberi sgl rahmat, prlindungan, kebahagiaan n ksh syg yg x trhingga kpd akak sefamily...jgn risau arwah alesha (bidadari syurga)akan menanti mama n papa nye di sana...kerana dia tau mama n papanye sgt2 menyayanginye...Al-fatihah buat arwah alesha abriza(bidadari syurga yg sgt istimewa)

syazyatie said... [Reply to Comments]

tiap kali baca entry alesha mesti berlinang je air mata ni..semoga arwah tenang disana..Ameen

luvmum said... [Reply to Comments]

alfatihah..moga rohnya dicucuri rahmat.vp dan family bersabarla dlm menghadapi dugaan-NYA.

Hasra_Razali said... [Reply to Comments]

Alfatihah utk arwah Alesha

nasaoji said... [Reply to Comments]

ALFATIHAH tuk nya arwah...

moga hari2 mendtg akan disinari kecerian tuk kak VP n family...

RiEz said... [Reply to Comments]

Al Fatihah....

zie said... [Reply to Comments]

alfatihah semoga arwah tenang di sana. Insyaallah di akhirat akan berjumpa nanti dengan ibunya.

shakeymirza said... [Reply to Comments]

Al Fatihah..n moga rohnya dicucuri rahmat...

Mama Aqim said... [Reply to Comments]

Semoga arwah Alesha tenang di sana. amin...

JaNnAh said... [Reply to Comments]

AlFatihah buat arwah Alesha Abriza bt Shamsul.. Moga tenang di sana..

Mummy Dasy said... [Reply to Comments]

ALFATIHAH tuk arwah...

Maizatul said... [Reply to Comments]

salam sama seperti yg lain, airmata ni mudah sekali berlinangan setiap kali membaca kisah alesha dan menatap potret wajahnya. sudah pasti alesha juga merindui mama n papanya. takziah untuk akak sekerluarga. dan semoga tabah melalui hari2 seterusnya.. saya mendoakan akak sekeluarga n arwah alesha.

Maizatul said... [Reply to Comments]

akak kehilangan anak yg comel..... dan saya pula telah kehilangan seorang ayah semasa saya masih kecil.same2 lah kite menghadiahkan mereka Al-Fatihah. ameen...

Zyma Saad said... [Reply to Comments]

VP & En.Laloque.....
Bykkan berdoa buat arwah. Yang pergi, biarlah dia pergi dgn tenang. Kita yg masih hidup, teruskan hidup. Bykkan berdoa ya.

zh-ena said... [Reply to Comments]

kenangan setiap masa tetap terpahat di hati

nieja said... [Reply to Comments]

alfatihah..

IxoR@ said... [Reply to Comments]

Al-Fatihah...

Moga arwah tenang di sana... Insyallah ada hikmah dgn apa yg berlaku.

Bersabarlah...

Mommy Lily said... [Reply to Comments]

alfatihah untuk arwah. so sweet memory

VP jangan sedih2 ye..jaga sikecik kt dalam tu

edrina said... [Reply to Comments]

alfatihah utk arwah alesha bidadari syurga.. akak sampai sekarang sedih tiap kali vp buat entry pasal alesha.. cumel sungguh wajah alesha..

~~@lyci@~~ said... [Reply to Comments]

alfatihah utk arwah alesha..
bila dah ada anak sendiri baru tau mcm mana perasaan seorg ibu...
sabar ye zai...

mummy_ayu said... [Reply to Comments]

salam kenal..first time jengok blog u dah tersentuh..so pink ur blog! suker pink jugak!jom tukar link...

ahin2960 said... [Reply to Comments]

sorry to hear that...god keep her for u as an investment for the judgment day. she would be the savior.

fealize_eleanoer said... [Reply to Comments]

alfatihah utk arwah alesha !

ntah la..setiap kali ade entry pasal arwah...mmg airmata saya akan mengalir...sedih btl...mmg terasa kesayuan dan kerinduan vp pada arwah..kalo jadi pada saya...hurmmm....x tau la...yg sy tau sy x setabah vp...

tahniah Vp...ketabahan mu itu menjadi pemangkin ku meneruskan kehidupan...syg vp!

*** vp,kalo sihat,jemput dtg ke rumah sri mlm ni,lps isyak..sri buat makan2 besday safiya...map n alamat ade kt page sri..www.
sriyanti.com.tq !***

mannira said... [Reply to Comments]

mah..org tag awak...sudi2kan la ya http://mannira375.blogspot.com/

zue @ annaleeya said... [Reply to Comments]

sayu je bile baca n3 ttg alesha... smoga sayang alesha tenang disana...

Alfatihah..

s2m3r said... [Reply to Comments]

macam baru semalam je arwah meninggal kan kite....moga arwah sentiasa dicucuri rahmat dan pastinya di 'hari' itu kelak....alesha tersenyum menggapai ibunya...

tehopanaz said... [Reply to Comments]

assalamualaikum...

saya terjumpa blog ni, lupa mcm mana jumpa time tengah2 surfing tu...

saya baru dpt baby 3bln lepas, dan saya dpt rasakan perasaan ibu dan bapa alesha....

meleleh leleh air mata saya tanpa henti baca kisah alesha ni...

anak saya dilahirkan normal, 3.01 kg. tapi dia sakit kuning lama.. dlm sebulan.. mcm mcm usaha dan badannya semakin hari semakin kurus. saya penah terfikir mcm mana saya nak hadapi kalau saya kehilangannya.. alhamdulillah berkat doa dan usaha tanpa henti skrg dia dah kembali sihat.. walaupun berat nya masih underweight berbanding usianya..

sedih btl saya baca kisah alesha ni. dan sebagai seorang ibu saya begitu dpt merasainya...

takziah dari saya, semoga rohnya di cucuri rahmat... amiin.

kepada ibu bapa alesha saya doakan kamu sentiasa sabar dan tabah!

Whitey Mommy said... [Reply to Comments]

Menitis air mata saya membaca entri ini... Semoga Allah mencucuri Rahamat ke atas Roh si kecil ini... sudah tentu Jaminan Syurga untuknya...

Sis... sungguh bahagia keluarga sis... alangkah indahnya kalau hidup saya sebegini..

MiZ yNa said... [Reply to Comments]

Al Fatihah..

tak sanggup nak buka fp utk baca kisah arwah..mesti air mata bercucuran..







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^