Follow Viruspadu

Tuesday, July 14, 2009

Memasak bersama chef CICA

aiseimen, sekali cerita basi daaaaaaaaaaaaa

belasah ajer la ye uols, macam tak biasa pulak dengan cerita basi2 ku ini nyeh nyeh nyeh

sabtu lepas saya pulang ke cheras, dan hari ni saya dah ada di rantau. sebab tu macam entry pun ala2 tergendala jugak. busy kesana kemari. badan pun rasa penat2 dah ni. chehhh penat2 pun boleh hadap lappy jugak nampak sangat laaa poyo lalalalala

masa en.laloque kat jB itu hari, hari2 nisa pesan kat dia, balik nanti beli menan dia (mainan).

"cica nak apa, nanti papa beli"
"cica nak menan satu"
"oh ok nanti papa beli, cica nak mainan apa?"
"cica nak menan macak, ada picau potong2"

haaaa kau! omak eh kemain pemalas lagi ke dapur masak2, sekali anak punya la rajin masak... konfem genetik bapak dia ni hikhikhikhik

tapi besau kang tak tahu la macam mana roman eh, kot ikut genetik emak dia ke kan hahahaha lariksssssssssss... tp sekarang ni nisa memang mcm minat sangat masak2. hari2 dok tolong nenek dia kat dapur. tolong kupas bawang la. tolong belah ikan bilis la. tolong cuci pinggan la (main air yang lebih)

"biar cica wat, nyenyek tak pandai, cica pandai"
"oooo ko jer la yang pandai yer"

hahahahaha... hari2 gaduh ngan nenek dia kat dapur mcm tu lah. segala mak nenek yang nenek dia nak buat semua dia nak buat. memang menguji kesabaran di dada. kalau tak dah lama kena lepuk! selalu jugak dengar nenek dia bising2

"kalau mcm ni, bila nak sudah ni, bila nenek nak habis masak ni cicaaaa"
"jap jap, cica wat cica wat"

cuba la kalau tak kasik dia tolong atau tak kasik dia buat sendiri. dia punya mengamuk. habis malapetaka berlaku. abis la dia jerit sampai kampung sebelah pun datang resQ. ingat kes penderaan kanak2 ke hape. nak pujuk pun satu hal gak tu. SEKSA!

tapi nenek atok ni memang betul2 sabar melayan karenah cucukan. saya sendiri tengok pun kagum. lorrrrrrrr boleh la sabar sampai mcm tu sekali. saya yang tengok dari kejauhan pun dah urut2 dada dah. hahahaha. agak2nya muda ni darah memang cepat panas kot. chewah. MUDA tuuuu ayat! muda la sangatttttttttt.

krim anti penuaan satu! che che che keh keh keh, cakap sorang2 gelak sorang, lepas tu merepek

eh sebenarnya nak cerita apa tadi.

haaaa... kan nisa pesan mainan masak2 siap ada pisau2 segala bagai dengan papa dia kan. so papa dia balik dari johor tu, memang la membawa berita gembira buat anak2 dia. segala macam pesanan anak semua dia bawak

KECUALI untuk si IBU yang sangat sangat merindui dia dengan banyak sekali. bukankah itu perkara yang INDAH uolsssssssssssss...

sob sob sob, (sambil berlari dan menghempaskan badan keatas katil, dan sila bayangkan drama swasta sekali). si suami juga balik2 dari johor dengan girang berjumpa anak2, sampai terlupa nak peluk isteri dia jugak. uwaaaaaaaaaaaaaaaa... ok ulang bayangan kat atas sekali lagi. oleh sebab itu, saya telah membuat protes dengan buat2 tido malam itu. dan mendera dia menjaga anak sorang2 hahahahaha PADAN MUKA KAU (tipu, mana sampai hati dengar anak nangis)

sampai2 rumah, tak sempat tukau baju tak sempat hape pun, terus dengan terujanya membuka mainan nisa. (saya kat sebelah tengok jer, untuk mama takde ke?)

nisa sampai terbaring2, seronok betul dia dapat dapur masak2 dia



siap dengan blander


ha hambek ko! nak buat kopi pun boleh. Nisa, mama nak kopi secawan!


canggih ok dapur ni. kita tekan butang dia. lampu menyala konon2 mcm api la, lepas tu siap ada bunyi2 macam kita goreng ikan hahahaha. cute giler la. macam masak betul2 jer. ish mainan budak sekarang very the canggih tau


dan malam itu, atok dan nenek di dera untuk main masak2 keh keh keh, selamat mama! boleh rilex2 sambil layan HBO

"mama nak apa?"
"erm mama nak cincin emas sebentuk jadi la papa"

oooooooohhhhhhhhhh patut la si suami tak belikan apa2 untuk isteri dia. mintak yang mengarut2 . padan muka dia kan.

hahahahahahahaha

17 komen[s]:

S!eZaN said... [Reply to Comments]

canggih la dapur cica..pink gitu..hehe

RiEz said... [Reply to Comments]

ahaha comel2 nape time kiter takder eh?oh nak jugak...

IxoR@ said... [Reply to Comments]

Hihihiii....

Dulu2, yg diterkam dulu pastilah isteri...skrg kena beralah dengan anak pulak...biasalah, sebenarnya...suami sayang tu....

Canggih la mainan budak2 skrg, kita dulu-dulu mana ada...main masak2 pun curi2 guna kuali, sudip mak....sudahnya dengarlah mak jerit..."mana kuali akuuuuuu....."

RiEz said... [Reply to Comments]

lupe plak akak saya dah selamat tunang 12 julai aritu...temanyer pink2..rajin2 @ tgh bosan2 bule la ngk pinky2 saya yer..baju adalah pink striking...hehehe

nasaoji said... [Reply to Comments]

permintaan itu tak ngarut la, kene wn. suami p o/sttn skali lg, harus d belinya...;p

ayooo...mainan nica amat hebat..nnt d ajak an-nur main sama...;p

edrina said... [Reply to Comments]

sgt cumel mainan cica :-)

viruspadu said... [Reply to Comments]

siezan,
memang canggih, zaman kita tak dapat pun mainan mcm gini kan. tapi takpe, main sekarang pun ok apa hahaha.

ixora,
yelah betui, dulu apa2 hal, kita dulu la, sekarang kena la beralah hikhikhik, saje kasik ayat poyo sikit gituk. a ah kan, dulu kita nak main masak2, abis periuk belanga mak jadi mangsa, siap "curi" bawang cili, abis pokok2 tanaman hiasan rumah jadi sayur2 hahaha. kenangan2

riez,
kannnn, zaman kita takde oooo, tak aci, ke sebenarnya ade tapi kita tak tahu hiks. Oh temanya PINK yer, ok2 nanti saya roger sana. harus tinggal jejak sekali :p

nasaoji,
permintaan mengarut bila gaji dah abis hahahaha, beli itu ini tak hengat punya, lepas tu nganga keh keh keh. ala permintaan tu saje jer ngarut2, kalau dia beli pun, ntah2 lepas tu simpan jer tak pakai lalalalala

kak Ed,
memang comel kak, harga pun harus comel gitu. omak eh yang memandang tanda harus pun terus buat muka comel :D

PuteriSatu said... [Reply to Comments]

Aqilah pun ada set masak-masak tapi tak la secanggih cica punya...harus cari satu KL yang macam cica ni...tak per mah..latih dari kecik..mana tahu dah besar ikut roman apak dia rajin masak.... untung badan...ahaks...

viruspadu said... [Reply to Comments]

kak Ed,
memang comel kak, harga pun harus comel gitu. omak eh yang memandang tanda harga pun terus buat muka comel :D

kolakolakila said... [Reply to Comments]

nica so chomel............
hehehehee.....
bagus nica dah tunjuk minat nak masak2....mainan dier cute woooooo.....jeles2

Softtouch [Hanim] said... [Reply to Comments]

klaka lah VP n3 ni...vp dah mcm dulu dah...bestla menan nica tu..sy pun suka sgt menan2 mcm tu tau. Nak je sy beli tp anak sy boy lah vp...

S!eZaN said... [Reply to Comments]

hehe..cm klakar plak tua2 nk main masak2..hehe

liwaniel said... [Reply to Comments]

best nye mainan nisa...siap ade blender semua...kecik2 dah minat masak2..bagus la nisa ni...

viruspadu said... [Reply to Comments]

puteri1,
harus carik kak, best sgt tgk mcm real ok mainan ni.

kola,
mainan memang cute, ahkakkkkkkkk pun geram jer. kecik2 ni bg main masak2, beso2 kang kalau malas tak tahu la hahaha

hanim,
eh kelakar ke? takde lah, ceh ceh, ahaks, ha anak lelaki tak dapek la beli mainan mcm gini. kalau dia nak jugak, bagi jer periuk kuali betul2 kat dapur tu ahahaha

siezan,
hhahahahaha memang kelakar, sekali sekala tebiat takpe hahahahaha

CuTeMiUt78 said... [Reply to Comments]

heh..heh..heh.. canggih la dapo cica.. ooohhh bini nya minta yg lebih dari tu ya.. hik..hik..hik.. :D

viruspadu said... [Reply to Comments]

CM78,
memang canggih you. siap dia masak lepak cili api lagi. sgt tak boleh blah hahaha

RiEz said... [Reply to Comments]

oh akak saya ngk kat tesco tuh ader siap mesin basuh,iron,hoh mikrowave pon ader...mau ader yang takmo balik...(bukan anak sdara saya...mak sdaranyer yang takmo balik...hoho)







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^