Follow Viruspadu

Tuesday, July 07, 2009

nisa yang macam2 peel

wah wah wah, makin menjadi-jadi pulak kemaskini blog nampaknya, nyeh nyeh nyeh

an-nur sedang enak tidur ni, mama an-nur pun apa lagi, pantang tengok anak dah tido, laju jer tangan ON lappy. eh nisa mana? chewah, konon-konon terkejut la, padahal tuuuu suara nisa menjerit2 kat dapur tu, dok gurau2 ngan atok nenek dia. Duk rantau ni, nisa tak berapa heran sangat dengan mama dia lalalalala. cuma kadang-kadang datang jeles dia dengan adik dia, sibuk nak meriba jugak, siap suruh mama dia pegangkan botol susu lagi. layankan jer la.

ada kawan-kawan pesan. bila anak dah lebih dari satu. bila dah ada baby baru. jangan sesekali membelakangi (eh betul ke ayat ni) anak yang sedia ada. yelah, kadang-kadang kita terlupa kan, sebab ralit nak jaga baby. so asik marah si kakak/abang jangan dekat dengan adik la, jangan lari2 la, jangan bising la. padahal dulu dia la yang kita manja-manjakan. konfem la nanti dia terasa terasing atau rasa tak disayangi. ish jangan main-main ok. budak2 ni memang budak2. mereka ni kadang2 akan igt benda2 ni semua, mungkin juga efek dia bila dah besar2 sikit ke kan. risau jugak. dah besar jeles adik beradik ke, suka banding2 ke. ish...

terima kasih pada kawan2 yang tolong pesan2 kat saya. kalau tak mungkin saya terLUPA juga.

sebab tu, apa2 hal pun, saya ajak nisa buat sama2, buat susu sama2, bedakkan adik sama2, tolong amikkan pampes adik. yang agak2 dia leh buat sama2 la. tapi, biasa lah manusia kan, kadang-kadang terkeluar jugak taring guwa! wakakakakaka iman tak kuat ahaks. kalau asik buat perangai hangen jugak la kan.

eh eh tukar topik

en.laloque kan di johor seminggu ni. ohhhhhhhhhhhhhhhhhh tak suka nyaaaaaa.

jadinya saya main2 la amik gambar nisa untuk tatapan papanya. agak2 papa dapat layan internet tak kat sana???? kalau dapat baguihhh... nah! tengok muka anak-anak awak puas2 (mcm comel jer panggil en.laloque sebagai "awak" hahahahaha, tak pernah di buat-buat)

dialog masa ni, "cica rindu papa" serius ok, memang itu yang dia cakap masa tu, betullll tak tipu, tipu dosa oooo, dah dekat bulan ramadhan ni. cheh

"anoi anan angis, tatak ada tini" ~ anoi jangan nangis, kakak ada kat sini

nisa memang ada sifat kakak kakak betul

masa dia tengah makan pun, kalau dengar suara adik dia nangis, boleh dia tinggalkan nasi, pastu berlari2 nak jaga adik punya pasal. suka betul saya tengok. siap cakap ngan nenek, "cica nak jaga anoi, cian mama" wahhhhhhhhh anak ku kah itu, vangga giler dengar masa tu. rasa nak menangis pun ada. wahahaha sikit2 nak nangis dush dush dush.

"mama, cica nak jaga adik ni"


ini pagi tadi. nisa berlakon menguap dan mengantuk, tapi dah macam senaman regangan otot la pulak hiks, memang niat nak hantar MMS kat papa dia, tp papa dia tak dpt la pulak. cis buat habis kredit guwa je


ini peristiwa hari tu,
"nisa nisa, meh makan meh"
"cica penat yaaa... cica atit pinggang"

hahahahaha... mcm orang tua la pulak minah kecik ni, kecik2 dah sakit pinggang tau

ok tu jer

nota kepada adik beradik: andak balik cheras baru ahad ni. sila alert.

24 komen[s]:

Liz said... [Reply to Comments]

alaa...comelnyaaaaa nisa..bagus tol nak jage adik die..

nasaoji said... [Reply to Comments]

isshh,..suker lah tgk/bc aksi nisa ngn adiknyer itu...

bertuah la kak VP dpt ank yg msih kecil yg amat penyanyang...hasil dari kalian yg penyanyang gak kan...;p

lilRed Farah said... [Reply to Comments]

perasan nisa ni sejak ade adik... muke die terus matured.... hehehhehe rajin nisa jaga adik ye

atty's said... [Reply to Comments]

bagus le akak nica nie

laki cikgu kimia said... [Reply to Comments]

bijak budaknye cica nie..

*lalu jap

Nanak said... [Reply to Comments]

comelnya nisa...baguslah sifat kakaknya..hi vp..:)

[z@ck] said... [Reply to Comments]

alahai..
comey beno nisa ni..
geram btol..

InT@N said... [Reply to Comments]

hehe suke nisa...
bgus la nisa syg kat an nur...
alhamdulillah...kcik2 dh bole d harap kan...

MOHD. ADHA MOHD. ZAIN said... [Reply to Comments]

Anda dijemput mendaftar sebagai Ahli BLOGGERS MALAYSIA™ di : http://bloggersmalaysia.blogspot.com

Faizah_Haris said... [Reply to Comments]

alololooo cicaaa.....kakak yg sgt perihatin ek...syg btol kat adik die ni

:iBuAfiQah: said... [Reply to Comments]

nisa adalah seorg anak n akak yg baik...
tahniah akak n laloque...

zAnNa@mAMaBaTriCE said... [Reply to Comments]

betul tu vp...dah ada si kecik
yg besar jgn lupakan...sat lagi dia merajuk...bebudak nie pandai berdendam......tp cica kan sayang anoi...sure dia jadi kakak yg penyayang kan...

alahai, nampak dah besar sungguh nisa sejak ada adik nie.....dah rupa 3 - 4 tahun dah......

mannira said... [Reply to Comments]

comella..nisa ni....

ChiLaBaey's said... [Reply to Comments]

Alhamdulillah, anak2 awak cute2 belaka.... mesti cerdik ni.... :)

Ceera said... [Reply to Comments]

keh keh keh.. mencik tau nisa..

nanti balik sini maktam nak gigit puas2..

JIVEBUMZ said... [Reply to Comments]

hii nica wat muka comey gitu.. jg adik elok2 yer cica!

RiEz said... [Reply to Comments]

huhu comel sungguh....

~PakKaramu~ said... [Reply to Comments]

Anak pinter ini ada adik comel

rillys said... [Reply to Comments]

nampak sangat dah sifat kaklong tu

liliy's said... [Reply to Comments]

salam...

kak vp..nak tya bley...mcm mana ek nak wat header blog mcm akak tu... akak guna software pe ek??gmbr sume cntik2...leh share tak??

liliy's

CuTeMiUt78 said... [Reply to Comments]

alahai.. so sweet... pandai nisa ya.. :D

Yani Yusuf said... [Reply to Comments]

la...dah besar panjang nisa...dah lama tak jenguk since i pregnant...dah jd anak dara comel nisa ni...btw...tahniah zaimah...n selamat berpantang

liwaniel said... [Reply to Comments]

comel dan bijak nisa ni..pandai dia jaga adik ye

Syafarah said... [Reply to Comments]

salam..

nisa ade muke comel cam nora danish la gmbq mula2 tu!!







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^