Follow Viruspadu

Tuesday, September 15, 2009

jemah yang sedang tersiksa menahan sakits gigis

tapi sempat update blog keh keh keh

sakit ni tak boleh layan sangat, makin dilayan makin nyut nyut nyut

jadi kita buat2 lupa jer, kita layan blog, layan farmville hahahaha nak jugak bagi tahu farmville tu

tapi sesungguhnya memang sakit menggiles punya sakit la

ceritanya mcm ni, chehhh poyo je ayat

saya sakit gigi ni dah lama kot, start dari saya mengandungkan alesha kot, tapi sakit dia sikit2 la, mcm sakit dua tiga hari, pastu ok, so saya saspek maybe gigi tu nak tumbuhkan, dia tolak2 gusi tu, so sakit la, so normal la kot, lepas tu ok tak sakit, kang 6-7 bulan kang sakit lagi dua tiga hari mcm tu

tp minggu lepas, seminggu sakit tak gak hilang2 sakitnya, sampai kepala saya pun sakit giler berdenyut, sampai sebelah mata pun dah sakit, eh pelik pulak sakit kali ni kan

so terus ajak en.laloque gi klinik, nak cek je dulu, tp kalau perlu cabut, lebih baik cabut je terus kan, takde la saya menderita sakit2 sangat

so pagi tu lepas hantar annur dan nisa ke taska, terus masuk opis amik GL, mohon kebenaran semua, wah ai kan pekerja berdedikasi uols hahahahah, tunggu en.laloque jemput, giler mengades taknak gi sesorang, nak gak laki temankan hahahaha

sebenarnya saya berdebak debuk giler wei, yelah terbayangkan kesakitan semua la kan, tp en.laloque ckp tak sakit sangat hahaha, tipu oooo laki gua ni, siap nak tercirbirrrr lg masa tunggu giliran tu

mula2 doktor check dulu, dia tanya nak cabut ke nak letak ubat jer, saya la yang gatal2 ckp nak cabut terus, sbb kalau asik sakit jer kan, mana tahan beb

so letak bius semua, dia suruh tunggu luar dulu

then dia panggil masuk balik

masa ni dia nak cabut la gigi saya kan

"mungkin senang nak cabut ni, dan mungkin jugak susah"
"oh ok ok"

sekali uols, betapa susahnya nak cabut gigi saya, siap terteleng2 kepala saya digoyang2kan gigi tu, tak jugak keluar, sampai berpeluh2 doktor tu, siap 3 kali rehat sbb terlalu penat menarik kot, siap tukar tempat sbb tempat saya tu tak cukup alat semua kan, adoilaaaaaaaaaa

makin dia goyang makin lama2 sakit la kan, saya yang awal2 tu mcm tahan2 jugak sakit, tp lama2 mengaduh jugak, doktor tu perasan, dia tanya nak bius lagi tak, terus saya angguk

tarik2 tak dpt2 jugak, last2 dia pecah2kan dulu gigi saya tu, then dia nak tarik akar gigi, tapi tak jugak berjaya, doktor cakap, mungkin akar dia bengkok, aduh nak nangis dah ni, sakitttttttttttttttttttttt gilerrr

tp doktor ni tak putus asa, dia nak cuba jugak, saya dalam hati memang rasa yang akar tu takkan tercabut, sbb saya tak rasa gigi tu goyang2 pun lg, saya rasa akar tu lekat kuat kat gusi

sampai la mulut saya luka, eh bibir tepi saya terluka, saya mengaduh la sekali lg, doktor perasan bibir tepi saya dah luka, dia pun giveup la, sbb kesian kat saya kan

terus dia sajes untuk berhenti, dan cabut lain kali, sbb gigi atas semua dah takde dah, yang tinggal bahagian dalam jer

"doktor kalau mcm ni, kang saya lg sakit tak, mcm mana ni"
"erm, bahagian atas semua dah takde, tinggal dalam jer, lgpun gigi tu takkan ganggu awak makan, sebab dia kat dalam kan"
"jadi mcm mana ni"
"takpe, nanti dia bertaut balik, saya kesian kat awak kalau saya cuba lagi, tgk mulut awak pun dah luka"
"so takpe ke mcm ni doktor"
"takpe takpe"
....

ada la lagi dia terangkan, sbnrnya saya cuak, mesti sakit giler lg lepas ni, yelah giginya ada lagi kan, pastu siap dah goyang2kan gigi tu kan, konfem sakit lepas ni, lainlah kalau gigi tu dah dicabut kan

muka lepas cabut gigi, tak agak2 gi cabut gigi pakai kebaya ahahaaha


terus masuk opis hantar mc semua kan

mula2 dia kasik mc 1 hari jer, tp sbb tgk mulut semua dah luka, akar tertinggal lg semua, terus dia kasik 2 hari mc

sampai rumah kul 11 mcm tu, ah dah lewat nak pam susu hahahaha, terus pam dpt 6oz, gigih dalam sakit2 nyut nyut tu pam jugak

antara jam 12 sampai jam 3 adalah satu tempoh masa yang sangat menyiksakan uolssssss

dengan darah tak henti2, sakit nak mampus, berdenyut2 lagi, air liur meleleh lagi, ahhh giler lah, tak tahu nak buat hape dah, memang tak dpt nak teruskan puasalah, memang kena sangat makan ubat tahan sakit, telan sebijik tak berkesan, telan lagi sebijik pun mcm tak berkesan jugak, nak telan lagi sebijik en.laloque dah tak kasik dah, dia suruh lawan je sakit tu, uwaaaaaaaaaaaaaa sakitttttt

seb baik en.laloque terus amik cuti tgk bini dia dah tak tentu arah dah

tp dalam sakit nak mampos tu, saya tak lupa nak mengepam, hahahahah gila gigih jemah ni tau, tp dpt la 1oz jer, sbb tak tahan sakit sangat, terus giveup hikhkkhikhik

dah petang2 mcm tu, baru teringat nak amik air batu letak kat pipi, yelah letak air batu kan mcm kebas2 jugak kan, itulah pengubat diri ai yang tak tahan sangat dah sakit gigi, sakit gusi, sakit bibir terkoyak, sakit tekak sekali, kepala nyutnyut sekali, arghhhhhh


terus en.laloque belikan air kelapa, dia kata boleh minum, pastu kenyang sikit, sementara dia masakkan bubur, tatittttttttttttt


ubat2 yang perlu ditelan


bubur air tangan suami ihkihkhihk, sedap pulak tu, rasa mcm bertambah2 pulak seb baik tgh sakit


bila nisa dah balik, tgk mamanya terbaring jer, dengan bertampal koyok segala, terus dia peluk saya

"mama tatit yer"

terus rasa nak nangis pulak

:((

19 komen[s]:

Erni said... [Reply to Comments]

kesiannyer..! sakit gigi rasanyer paling seksa!kalah sakit nak bersalin! saya harap VP lekas sembuh & boleh heppi mcm selalu.

pearl'E.J said... [Reply to Comments]

ej pernah jadi mcm tu... gigi kukuh time cabut. Setau ej tak leh biarkan tunggul tu kat dalam, nanti lagi sakit. Mcm ej ari tu, tunggul yg tertinggal tu doktor operate sikit, minor operation la kann.. just toreh2 gusi n keluarkan juga tunggul tu.. pastu jahit balik ler gusi tu... kesakitan tu mmg ej leh bayangkan.. ej time tu 3 hari tak masuk opis.. gila sakit nak mampos.. sampai nak cakap pun tak boleh.. asyik angin satu badan aja bila sakit gusi nih..

Ceera said... [Reply to Comments]

eh, bukan andak memang tak puasa ke? hahaha...

mYpRecious said... [Reply to Comments]

akak cube akak tumbuk 3,4 kuntum cengkih.. pastu bile dah hancur tu akak letak dekat gigi yg sakit tu.. Insyallah berkesan kak.. saya kalo sakit gigi mmg itu la ubtnye.. ubat ke koyok ke ais mmg lansung tade kesan.. cengkih tu dy wat gigi tu mcm kebas kut saya rse.. Mule2 letak tu dia akan rse bdenyut2 sekejap.. lame2 sakit tu hilang la.. cube la try kak.. mane tau berkesan..

PerantauSepi1306 said... [Reply to Comments]

Mmah.. ramai member akak yang ada kes camni.. usually kalo pi dentist dia tak cabut dah sebab akar dia kuat, tapi dia akan buat small surgery untuk keluakan gigi dan akar tu skalik... tak sakit sgt sebab bius.. but lepas tu kena makan bubur seminggu jugaklah sementara luka operat nak baik.. cuba tanya doktor tu.. tak belh ke buat camtu?

JIVEBUMZ said... [Reply to Comments]

iks kesiannye VP..
dulu saya pernah sekali sakit gigi jugak mmg hazab la kan.. tapi tak de la sampai nak cabut2 nie.. sabar yer VP.. org sakit gigi memang terseksa sangat kan..

Afra Yuri said... [Reply to Comments]

hye sis!im blog hopping and jumpe this blog. the name virus padu sangat unik ogeh? ;) mind if we exchange link?

kolakolakila said... [Reply to Comments]

uik, kak vp, time saya dulu....
doc operate terus...time dia cabut gigi tu,siap leh nampak gusi tergantung2 kat gigi......
sakit seminggu jugak ler......
tapi lepas tu siap leh terlompat bagai... ;)

PuteriSatu said... [Reply to Comments]

adoi mah seram akak baca... sebab akak pun baru lepas cabut gigi... 2 bulan lepas.... dr dok goyang2 kepala kita... tapi alhamdulillah keluarla akar nye panjang giler..dekat setengah inci... nasib lepas..klu tak..mungkin akak pun mengalami apa yang mah alami ni...

atty's said... [Reply to Comments]

mah..nanti kalo dah tak sakit..bawa gi cek dentist..

kang len kali kalo sakit..kan dah merana badan.

nasaoji said... [Reply to Comments]

adoi kak, terasa betui kesakitan akak tu...

mkn ubat tau...

liwaniel said... [Reply to Comments]

mmg seksa kalau sakit gigi...sabar ye vp

dd dudu said... [Reply to Comments]

aduuuuhhh sakitnyeee, senget2 mulut saya bace ni kakk huk2

Ernie said... [Reply to Comments]

kalau saya jadi kat tempat awak pun memang saya tak mampu menahan sakit.

edrina said... [Reply to Comments]

adus.. akak baca pun dapat bayangkan betapa sakitnya.. moga vp cepat sembuh!

Nanak said... [Reply to Comments]

kesian..takpe, sabar k..dulu kazen kita pernah kes mcm ni..alih2 dr terpaksa bedah nak buka akar tu..huhu

RiEz said... [Reply to Comments]

sakit gigi..adoi seminggu saya pernah mc kak tahun nih...sebab gigi sebatang ajer...nak nangis...doktor yang cabut tu kasar beno...

oneyani said... [Reply to Comments]

aduh sengal gigi yani baca entry yani ni...dah la takot ngan dentist..maonye nanges yani kalau kn situasi ni

:: p R i n c E s S _ N :: said... [Reply to Comments]

erghh...N plg x suke cabot gg..gg N ptt dcabut..tp takottt...







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^