Follow Viruspadu

Tuesday, October 06, 2009

22: Kongsi Pengalaman: Wahai Ibu Mertua Ku

salam kak vp..mm saya pun teringin skali kongsi pengalaman apabila baca psl duduk dgn mertua tu..mmmmmmmm, sbnrnya duduk sebumbung dgn mertua ni bg sya byk masalahnya..kalo balik skali sekala lain cite. tp bg saya yg sdh 3thn duduk sebumbung,rasa stress mmg ada dn kdg2 nangis dibuatnya..

suami saya adalah anak tunggal lelaki dr 3beradik.sbb itulah dia mmg xboleh keluar dr rumah mak dia..rumah kakaknya di depan rumah sja ttpi nk mengelakkan umpatan org kg(kalo dia kuar jgk) maka kami pon berpakat utk stay di rumah mak dia sahaja..

malang sekali,mak dia sgt la tidak memahami saya yg inginkan privasi.mertua saya slalu msuk ke dalam blik kami,jika msuk dgn sopan xpe lah ni main terjah je mcm terjah melodi tu..sya ingt lg, dalam pantang, saya nk rehat pon xboleh sbb apabila sdg berehat dlm blik, dia kan kakak ipar sya akan msuk melepak.. siap lepak ats katil kami.lps mandi, (phm2 la sape yg pnh bersalin msti tau aktiviti ape yg kite biasa buat) mereka msh tercongok duduk dlm blik saya..kdg2 smpi x terpakai ubt sbb tggu mereka xkuar2...sehinggalah sya amik kptsn utk kunci pintu dr dalam. tp ibu mertua sya pndi, dia pgg kunci spare, so dia msh boleh msuk sesuka hatinya termasuklah ketika kami anak beranak berehat dlm blik..

perkara ini msih berlarutan shngga skrg. (skg anak dh 2org). kdg2 siap tgk tv dlm blik sya dan siap baring2 lg.. Tuhan je yg tau prasaan saya.kekdg 2 mengalir air mata jgk. bincang dgn suami pon dia skali dua adelah larang mak dia msuk.. lps tu dia lupalah. plg sakit hati berani mak mertua sya pggl org kg msuk smpi ke dlm blik saya..

bkn itu sahaja, kdg2 dia sllu cmprtgn dlm hal rumahtgga kami.. mlh pnh msk cmpur dlm urusan saya dn keluarga sya. dia pnh psn xperlu msukkan duit byk sgt utk mak sya sbb katenya mak saya dh byk duit, adik bradik yg lain dh bg.. mmg terkejut jgk dgn kata2nya tu.. byk lg la perkara yg berlaku pendek kata kalo sya tulis sumenye d sini mmg mkn masa 3hari 3 mlm lahh..hehehe

itula luahan hati saya..ingin sekali mndgr pendpt pembaca di blog VP nih.sya rase dah xdpt bersabar dah...


~ siyes kak jemah specles tak tahu nak komen apa, sebab sampaikan pesan takyah bg mak sendiri duit lebih-lebih tu saya rasa macam, oh my oh myyyyyyyy...

dear readers yang disayangi, tolonglah saya bagi kata-kata semangat pada rakan kita ni

kata-kata anda yang sedikit memberi makna yang tak ternilai

0 komen[s]:







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^