Follow Viruspadu

Friday, October 02, 2009

Janji Wajib Dikotakan

Janji tetap janji

walaupun masa tu kita gurau2 jer pun, tp kalau dah berjanji dengan anak, sebaik2nya biarlah kita tunaikan walaupun sekecik kuman

sebab saya rasa lah, sekali kita mcm tipu2 tu, lama2 dia pun dah macam malas dah, mesti lepas tu kita cakap apa2 pun dia malas nak dgr, tahu dah tipuuuuu

cecece mcm la jemah bagus sangat hahaha tak la tak la, saya pun sedang mencuba untuk menjadi yang terbaik jugek ni

nisa biasanya kan, kalau saya hantar ummi balik dia akan nak ikut ummi dia balik rumah dulu main2 ngan kak syasya dia dulu, saya takut nyusahkan ummi malam nak rehat2, jenuh jugak saya ngajak dia balik, biasanya mcm tak menjadi jer

kali pertama pujukan saya yang berjaya

"kakak ikut mama balik yey"
"taknak, kakak nak gi rumah ummi"
"alaaa ikut la mama balik, nanti kita mandi sama-sama yer, kakak cucikan rantai mama"
"okeyyyyyyyyyyyyyyyyyy"

suka betul dia dapat mandi ngan mama dia, sampai kak syasya pujuk ikut main dengan dia pun boleh dia jeritkan "cica nak balik rumah mama, babai esok kita jumpa lagi" hahahahaha terus mama macam bangga jer hahahaha

balik2 rumah tu kan, masa naik tangga tu je pun dia dah nyanyi2 dah nak mandi sama dengan mama, alahaiiiiiiii nisa, sedih lak mama tgk, sbnrnya dah lama dia asik ajak nak mandi ngan saya, tp saya tak bagi, alahaiiiiiiiiiiii nyesal la pulak

hari2 esok2nya, saya mcm terlupa nak pakai pujukan mandi sama2 tu, saya cakap benda lain

"hari ni mama nak gi jusco, besttttttttttt... kakak ikut mama balik yer"
"ok"

wahhhhhhh ingatkan menjadi, tp bila sampai rumah ummi terus dia kata nak main ngan kak syasya hahahahaha, jadi takleh la pakai idea tu, nisa malas gi jusco dah yer hahaahaha

next next day

"kakak hari ni ikut mama balik tau, mama nak gi mainan (playground)"
"taknak, kakak nak gi rumah ummi"
"kalau mcm tu tinggal la kakak, mama gi ngan anoi je"
"anoi kecik lagi, anoi takleh main"
alamak kantoi hahahahaha
"memang la anoi kecik, mama bawak je, tinggal la kakak"

last2 dia ikut gak saya hahahaha, jadi sebab dah janji, walaupun masa tu dah kul 6 lebih dah, pegi jugak weols ke playground,

terus hepiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sangat minah ni tau


"mama tengok cica main tau" hahahaha yelah nisa









nak ajak balik sikit punya susah

pujuk punya pujuk tak gak jalan

"kakak jom la kita balik, nanti balik rumah, kakak mandi dengan mama sama2 yer"
"okeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy"

wahhhhh kena ajak mandi sama2 ajer le lepas ni hahahahaha

6 komen[s]:

Ceera said... [Reply to Comments]

huhu...

nanti annur dah besar adalah teman dia naik main jongkang jongkit tu..

Softtouch [Hanim] said... [Reply to Comments]

betul vp berjanji ngan anak kalu xtunaikan rase bersalah sgt..

wah kene ajak mandi sama2..he he he he..dia rindu nak mndi ngan vp tu, agaknya dah lama xmandi sama kot...

yantz-yeem said... [Reply to Comments]

ooo nica kena umpan dolu eks baru leh mkn pujuk...so far sy x penah menabur janji pada aqil lagiks...sbb dia x kisah ngan org kot...so dia ikut je mak pak dia tanpa bantahan...tp kalo dah naik peel teruk gaks nak melayan

nasazfrog... said... [Reply to Comments]

sama kes ngn wani kalau dah dapat main kat situ nak ajak balik punya la susah,,, siap buat raut wajah pelik tu,, wahh annur pun ikut yer..:)

aleena said... [Reply to Comments]

alalala sweet ja cica..

nasaoji said... [Reply to Comments]

ala, budak2 kan kak, katanye, deme ingt janji2 yg kt wat kan...







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^