Follow Viruspadu

Thursday, January 28, 2010

Semangat berpasukan dan bertanggungjawab yang dipupuk sedari kecil

dulu... kalau mak beli mainan satu jer, lepas tu kongsi ramai-ramai, main lah gilir-gilir, rebut la macam mana pun janji jangan rosak, nanti kena marah

dulu... mak beli makanan terhad betul, lepas tu kena pandai-pandai ejas pandai-pandai beralah, makan beringat orang belakang

dulu... bila bergaduh dengan adik, tapi terang-terang memang bukan salah kita, tapi mesti dua-dua kena marah, pelik! rasa macam tak adil!

dulu... bila bergurau-gurau tengah malam tak tido-tido, pastu salah sorang tergelak kuat sikit, mak dengar, abis semua kena cubit, memang tak aci haha

dulu... adik yang terjatuh dan terluka, tapi dengan kita sekali kena marah sebab tak jaga adik, apakahhhhh

tapi sekarang...

sekarang dah faham dah kenapa mak buat macam tu

terima kasih mak :p

Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

13 komen[s]:

melacolea said... [Reply to Comments]

tp kenape? xpham!!!xpham!!! hahaha....coz lom ade anak kot...wait n c laa nnti..=)

MUMMYMUJID said... [Reply to Comments]

adik tu sepet kah??? manja beno dia eh....

atyrah said... [Reply to Comments]

huhuhu. sangat rindu family di rumah.

Capo Grande said... [Reply to Comments]

dari kecik mmg faham....tp selalu buat2 xfaham....hehehe...

zue comelz said... [Reply to Comments]

mmm..teros teringat kat mak... uuuuu

UMILIYA said... [Reply to Comments]

samer je ngen bonder kiter ...ibu mithali...tander nyer tuuu

Ceera said... [Reply to Comments]

dulu... adik yang terjatuh dan terluka, tapi dengan kita sekali kena marah sebab tak jaga adik, apakahhhhh

khas untuk atam kah? muahahahahaha...

fadan muka ko...

mYpRecious said... [Reply to Comments]

mak-mak semua mmg mcm tu ek.. mak kite pon macam tu jugak dulu..

Adik nanges sbb jatuh sendiri, aduii kite pulak yg kene marah.. mmg tak aci lnsung.. =P

viruspadu said... [Reply to Comments]

melacolea,
banyak ayat tersirat dalam dia, sebenarnya kalau kita fikir balik, kat situ permulaan macam mana kita belajar bekerjasama berkurang berlebih.

MUMMYMUJID,
adik tu sebenarnya maksudnya adik beradik :p

atyrah,
apa lagi... telefon lah :p

capo,
wah cepat matang la ko, dari kecik dah paham dah, terhebat ooo

viruspadu said... [Reply to Comments]

zue comelz,
comelnya... gi tipun mak gi

atam,
ko memang, andak asik kena marah sebab ko jer tau ahhh tekanan aku hahaha

mYpRecious,
memang dulu rasa tak aci kan, tp banyak kebaikan dia kalau fikir sekrang kann... bukan kebaikan sebab kena marah, tp dari segi mematangkan kita

A.I said... [Reply to Comments]

ekekekeke...

baru paham kan? (^_^)

oneyani said... [Reply to Comments]

ahahah perkara ni hanya akan di alami oleh orang y adik beradik ramai kot..sbb yani pon rasa sume yang akak sebot..

berebut makanan..kene cubit time xleh tido malam2...sume la..ahahha lawak2

izieizan said... [Reply to Comments]

sonoknya dpt berkumpul bersama keluarga....maaflah zaimah...masa saya jumpa awak effa tak tegur sbb takut silap org.....umah akak awk kat pinggiran usj depan umah effa....insyallah lain kali dtg boleh kita jumpa....2ERINA Fotopages







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^