Follow Viruspadu

Friday, May 14, 2010

Nikon D3000

Nikon D3000 ini akhirnya menjadi miliknya


en.laloque memang dah lama giler ok plan nak beli kamera bagak2 ni (DSLR). tapi macam biasalah bini dia ni komplen rugi la apa la, padahal beli henbeg bersusun2 beli kasut berkotak2 lagi la rugi ye tak, laki x komplen hahahaha ok insaf sekarang

saya bukan apa, saya takut dia hangat2 tahi ayam je. kang dah beli beli pastu tersadai je. rugi ok

tapi hari tu, en.laloque sembang2 lagi

"papa ingat, nanti dapat duit papa nak beli kamera dslr la ma, ma rasa ok tak"
"beli la pa, papa keje teruk2, hadiahkanlah kat diri sendiri sesuatu yang papa suka"

eceh ayat terbaik la konon. tapi betul la. beli je la. kali ni saya dah ok ok dah.

sebenarnya en.laloque tu tanya bukan nak mintak izin saya dia nak beli sesuatu ke apa, saya faham dia cuma nak sokongan saya je tu. holloh3 so sweet.

tapi sila lantik isteri mu ini sebagai model tetap ok. baiklah baiklah saya faham. model selepas nisa. hahahaha. harus anak dia model no 1 dia kan.

hasil tangkapan pertama. cuma guna auto mode. sebab tak pandai nak bega2 lagi fungsi2 dia.

bukan tak pandai nak bega2 fungsi dia. nak cari butang ON tadi pun menggelupur tak jumpa hahahaha.

tahniah papa. akhirnya apa yang dihajati dah tercapai.

Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

12 komen[s]:

kak moon said... [Reply to Comments]

huyoh... lepas ni kak jemah ngan laloque kena buat satu blog lagik...
semuanya gambor2... ekekeke

Munirah Abd said... [Reply to Comments]

wow!! tahniah en.laloque berjaya mendapat apa yg di hajati. godek jgn xgodek :D

Dee said... [Reply to Comments]

cun..tp napa ngan mata nisa tu..cam ada luka je..

p/s:- ur silent reader..tp ada gak komen 2,3 kali setahun..hahaha...

viruspadu said... [Reply to Comments]

kak moon

tu la pasal. kena buat belog lagi satu ni

Munirah Abd
godek sampai tak tido

Dee
kita igt awak la. hehehehe. a ah dia terluka hari tu berdarah2, itu kesan dia la tu

♥Hernee Nazir♥ said... [Reply to Comments]

waaa..dh ttunai hjt hati..utk yg bru nk bjinak2 ngn dslr mmg bgus amik model d3000..smua yg basic kte blh blaja dr model ni..at least bile nk upgrade ke model bru kte dh tau basicnye..cheh..yg ajo ni cam terer sgt..pdhal dngr hubby yg explain..hehehe..

slmt mnjadi model ye kak..hehehe

Softtouch [Hanim] said... [Reply to Comments]

tahniah en laloque...
lepas ni bolehlah buat pakej fotografi pas dah pndai bega2 kaera tu yer..kasilah harga baik punyaaaaa..sy konpem nak en laloque jd photog sy pas ni..he he he

SKIZO_SKY said... [Reply to Comments]

ehem2..cik laloque..selamat berguru..nak best snap pakai manual..aku pun tak pandai sangat..cuma tengok ngan belajar ngan adik aku ( yg ambik mascom kat uitm, pahtue adik ipar aku yang giler kamera tuh..sebab dia ader 2-3 ketul lense, 2-3 tripod, mengalahkan kedai gambar..hahaha..tapi tak pakai potrait lense pun gambo cun jugak..cuma kene setting betul2 la..cuma aku ader permintaan sikit laa..aper kata ko cuba paksa yg otai main kamera nie bukak kelas tiusyen hehe..abg zurai la tue..sebab aku pernah tengok gambar dia snap tahun lepas kut..perghh memang cun..no photoshoppe edit tue..wa salute lu..

b.O.n.d.a said... [Reply to Comments]

syabaz beta!!!!

wahhhh..daku gak ler verangan ntah biler nak ada DSLR sendiri nih..

Mah, dun weri...kalO tersadai, sila la rOjer den yO!

Miss Moon said... [Reply to Comments]

congrat laloque ....wah lama tew dia simpan cita cita Mah ...nko kena support dia wah pas nih gamba gamba dalam blog u pasti meletop kababommmmmmmmmm

el laloque test sebanyak mungkin kay try all the mode ...pastuh ley sharpen the skill dari segi composition gambo n teknik teknik lain ....caiyoook i know u can do it . Its ok kiter start darik bawah pasnih dah terrer bisa upgrade

btw walaupun pakai mode auto gamba NIsa lawa....pasnih racun beli flash plaks ekekkekekek

rynas said... [Reply to Comments]

wah bestnya dah beli kamera dslr..mmg dh lama teringin nak ada..tapi tak terbeli2 lagi berapa harge tuh VP

Ceera said... [Reply to Comments]

yeayyyy
besok gambar kita mesti meletop2..

viruspadu said... [Reply to Comments]

♥Hernee Nazir♥
kena mintak hubby awak ajarkan dia hehehe eceh

Softtouch [Hanim]
amboi, belum apa2 dah dpt bisnes dah en.laloque ni haha

SKIZO_SKY
kena paksa abang zurai turunkan ilmu ni kan

b.O.n.d.a
ye bonda orang pertama saya roger :p

Miss Moon
sebelum tido mesti dia tatang dslr dia moon hahaha. adoila

rynas
kena main kutu kalau nak beli hihi

Ceera
harus meletop2 tam







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^