Follow Viruspadu

Tuesday, July 20, 2010

Keindahan dan Kesenian Muzium Diraja Istana Lama Seri Menanti

Beberapa gambar yang saya rasa saya ingin kongsi bersama korang semua. Jadi kalau korang datang ke Negeri Sembilan, sudi-sudi la membuat lawatan muhibah dekat Kuala Pilah ni. Melawat Muzium yang penuh dengan adat. Muzium Diraja Istana Lama Seri Menanti. :)

Gambar yang ni je saya snap. Cececece. Konon-konon nak macam nampak seni sangat la tu kan hahaha. Tak tak, jangan macam tu. Saya nak tunjukkan seni ukiran dia yang sangat gojes itu ok. Gojes kan kan kan.


Yang lain-lain semua hasil tembakan en.laloque. Selamat menjamu mata :)



Atap dia daripada kayu ok. Cuba korang perati rapat-rapat. Kayu tuuuuuuuuu. Kagums!



Ni kat tingkat 2.



Ni dari bawah.



Orang terlalu ramai, jadi tak dapat nak snap gambar yang takde orang yang nak nampak bangunan je. PAYAH. Jadi ini je la hasil yang ada :)





Cantik-cantik kan.

Apa kata kalau korang selalu cuti-cuti sekolah suka bawak anak-anak mandi kolam lah pantai la ke apa. Try kali ni bawak anak-anak datang sini. Kuala Pilah dengan KL bukan jauh nau. Johor dengan Kuala Pilah bukan jauh punggg. Terengganu dengan Kuala Pilah mana jauh.

Eh Eh biar betul kakjemah ni kata tak jauh.

Maafkan kakjemah. dia kan blindroad hahahaha lariksssssss

EH kali ni serius. bawak ok. BAWAK!

Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

6 komen[s]:

mariaariffbaby.com said... [Reply to Comments]

rajin nya u bawak kids p muzium.
:D

Has said... [Reply to Comments]

akak..saya memang suka jalan2 tengok tmpat org..cam best je tengok muzium ni..:)

~~@lyci@~~ said... [Reply to Comments]

walaupun kg mertuo den kek pilah, tp den baghu sekali yo jojak kaki kek situ hehe..

jemah, nak wat potosut x kat situ?? roger2 i.. bole bgtau en ajip hehe..

nasaoji said... [Reply to Comments]

suka tgk umh2 kat nogori yg beratap muncung tu...

yaNa said... [Reply to Comments]

kak jemah dh smp sana?
umah wan saya x jauh dr ctue..
tapi x penah pon pegi..lalu sajer..hi3

princess_eryna said... [Reply to Comments]

bile laa nak sampe sane ye??...huh..







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^