Follow Viruspadu

Wednesday, August 18, 2010

Puasa Day 5

Puasa hari ke lima. hari ahad kan. ahad lepas lah. puasa hari ke 6 konfem takde punya. sebab malu nak snap gambar hahaha. poyos betul.

puasa hari ahad kena la berbuka kat rumah mertua pulak. sebab sabtu dah berbuka rumah mak saya kan. ini kita namakan dia sebagai adil dan saksama. haha ye la sangat.

balik dari nilai, singgah rumah sendiri dulu basuh baju dan kemas rumah apa yang patut. terus bergerak ke rumah mertua pulak. tapi takkan kah nak pegi dengan tangan kosong. nehi nehi! dah la pemalas piang nak masak dan tunjuk skill lalu bawak ke rumah mertua. jadi singgah ajer la param beli apa yang patut.

menu pilihan, sop campur.

saya jeling2 je gearbox tu. rasa macam nak beli. tp takde sape pandai makan kat rumah tu. mcm pembaziran pulak

otak-otak


banyak lagi saya beli. tp apa dia ntah. lupa dah! baru hari rabu lupa dah menu hari ahad.

tu diaaaaaaa. kat rumah mertua saya pun semakin ramai orang. kalau dulu boleh makan kat meja makan je. sekarang tidak lagi. :)


ini mertua saya buat. ikan siakap bersoskan lauk paprik


mertua saya siap buat mee goreng bagai.

umangaih sodap ehhhh. ni teringat2 ni rasa mcm petang kang nak balik berbuka sana plak hahaha menantu hantu betul lah.

sepatutnya ada 5 buaian baru betul. teka mana satu anoi?


ok dah tu je kot.

eh mcm mana nak masak gulai cendawan kukur hah? macam masak gulai biasa je kan. betul ke? harus gugel... korang ada petua nak masak gulai cendawan kukur jadi super duper sedap. share lah ketereran korang tu dengan saya. saya kan budak baru belajar. kalau salah jangan jolokkan hahaha. komengaaaaaa.

Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

11 komen[s]:

m'Z faRa.. said... [Reply to Comments]

kak jemah..nak gulai cendawan kukur...ngee...

sedap kalo letak serai dengan pucuk ubi...pucuk ubi 2 kasi simpul..perghh..menangkap...ngee...

tapi uwan fara kalo masak dye jemur dulu cendawan 2 kasi kering..bile dah nak masak,rendam dalam air..n then tumbuk dengan lesung batu...ngee...

masak dye cam biasa la..masak santan ngan cili api+kunyit..letak serai..dah mendidih,masukkan lag cendawan ngan pucuk ubi 2...n jangan lupe letak garam plak..

ngee...

2 je lah yang kite tahu..heheh..

m'Z faRa.. said... [Reply to Comments]

kak jemah..nak gulai cendawan kukur...ngee...

sedap kalo letak serai dengan pucuk ubi...pucuk ubi 2 kasi simpul..perghh..menangkap...ngee...

tapi uwan fara kalo masak dye jemur dulu cendawan 2 kasi kering..bile dah nak masak,rendam dalam air..n then tumbuk dengan lesung batu...ngee...

masak dye cam biasa la..masak santan ngan cili api+kunyit..letak serai..dah mendidih,masukkan lag cendawan ngan pucuk ubi 2...n jangan lupe letak garam plak..

ngee...

2 je lah yang kite tahu..heheh..

:: p R i n c E s S _ N :: said... [Reply to Comments]

hohohoho...part buaian tu y cute tuh...tgntung2//

Softtouch [Hanim] said... [Reply to Comments]

xtaulah nk masak camner..mkn taulah..sorry vp...tp sy tau mskn tu mmg sedap sbb pernah mkn..

mrs.ecam said... [Reply to Comments]

buai bnyk2 tu cam nurseri la plak...hihihihih tingat la umh kg aku...buai bersepah2 sbb ramai bdk kecik...hikhik

Miss Fadhilah said... [Reply to Comments]

buai anoi harusla pink terang 2 kan....ehhehe

Miss Fadhilah said... [Reply to Comments]

buai anoi harusla pink terang 2 kan....ehhehe

zie said... [Reply to Comments]

masak kari cendawan kukur pon sedap mcm biasa jer cuma rendam cendawan jika ia kering, pastu tos dan tumbuk sampai lembut.

pastu masuk dalam kari mcm biasa la..

masak gulai kuning pun camtu gak ..cuma gaul kan dgn kunyit dan garam dulu sebelum masuk ke dlm periuk.

goreng kering pun sedap..tumbuk sekali dgn cili padi,garam dan kunyit hidup. pastu masa goreng campurkan telur sampai sebati fuhh terangkat komeengga..mana mau cari itu cendawan cukur dapnya..

..nOj.. said... [Reply to Comments]

cendawan kukur tu cendawan yg kecik2 tu ke? org panggil kulat sisir tu? kalo pandai masak tu mmg sedap la

SURIA AMANDA said... [Reply to Comments]

sama jer macam masak lemak biasa..letak serai ikan bilis dan pucuk ubi...goreng lak ikan masin gelama kan..sodappp...

nasaoji said... [Reply to Comments]

tertarik pd buai2 tu jer...beratur je buai2 yer.. ;)







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^