Follow Viruspadu

Friday, September 03, 2010

Ketenangan Jiwa

Semalam saya ikut kawan-kawan opis bersolat zohor di masjid negeri. Kalau nak diikutkan dari opis saya taklah la jauh sangat pun. Kiranya jalan kaki pun boleh sampai tak sempat berpeluh pun. dalam bulan ramadan macam ni la baru ada peluang dan terbuka hati nak berjemaah di masjid. kalau tak tu, setakat solat di surau pejabat jer.

ini bukan kali pertama saya jejak kan kaki dalam masjid negeri. terasa penuh ketenangan. penuh nyaman. terasa aman. mungkin juga masjid itu dilengkapi dengan kemudahan ekon. mungkin juga kerana hujan renyai-renyai maka terasa sejuk dan selesa. atau mungkin keamanan dan ketenangan itu memang semula jadi terdapat dalam rumah Allah.



tak penah saya bersolat setenang ini. tak penah saya merasa dekat dgn pencipta seperti dekatnya dahi ke lantai masjid. saya menjadi insaf! saya jadi takut! saya terasa kerdil.

Ketenangan sebegini yg telah lama saya cari.

Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

5 komen[s]:

ArELeEz said... [Reply to Comments]

alhamdulillah..

nasaoji said... [Reply to Comments]

moga ketenganan itu sentiasa bersama kak jemah!

Kaseh NazLieza said... [Reply to Comments]

alhmdulillah..semoga kita sntiasa dlm rhmatNya..Amin...

lily lotus said... [Reply to Comments]

sejuk hati baca entry ni...

~~@lyci@~~ said... [Reply to Comments]

alhamdulilah..

zai, terimalah kad ry dr saya.. nnt ambik kat blog yer.. selamat hari raya ...







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^