Monday, October 18, 2010

Muka BULAT ~ tudung macam mana yang sesuai

daripada ENTRY OGY tadi, maka isu muka bulat pun timbul eceh

utk tgk muka saya yang maha bulat, klik sini

muka saya memang bulat. sila lah percaya. tapi korang tak nampak muka saya sangat bulat sebab saya dah kaver baik punya haha.

Saya dpt banyak komen yang muka bulat tak sesuai nak pakai tudung ogy tu gegege. Tak cubak tak tahu okeh. Ini bukan entry paksa beli hahaha. TAK BUKAN MACAM TU. Tapi nak bgtau korang, muka saya juga bulat seperti muuuuuuu. PERCAYALAHHHHHHHHH hahahaha

Kalau muka bulat, cara pakai tudung tu korang kena ejas sikit

ni contoh ok. ceh siap lukis hahaha walaupun buruk, tp harap korang paham :p

tu muka anda/saya.

no 1 dan 2 tu kononnya inner ok.

no 1 (garisan hijau) tu sesuai utk orang yang muka dia lonjong lah. cantik je pakai mcm mana pun kan.

tapi kalau muka jenis bulat, kena pakai inner atau tudung ikut no 2 tu (garisan pink). untuk kaver pipi yang tembam dan kelihatan muka korang akan kurus sikit.

mcm pakai baju jugak lah. kalau badan kurus kena pakai baju melentang menegak blablabla tu. macam tu jugak la tudung. bukan bentuk muka main peranan tapi cara kita menggayakan tudung tu yang penting. :)

tak caya tgk entry2 saya sebelum ni mcm mana saya pakai tudung, semua dah ejas ikut kesesuaian muka saya :)

gituuuuuuuuuu


Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

6 komen[s]:

mummynana said... [Reply to Comments]

i like! tkiu so much! tips bagus.. utk i muke bulat hahaa

Salasiah said... [Reply to Comments]

VP...muka ku pun bulat....lagi bulat tauuuuu

princess_eryna said... [Reply to Comments]

hehee... daku da beli tudng ogy tuh... nnt da pakai akan daku amik gambo dan wat 1 entry khas utk mu VP...hehehe... tgk sesuai ke idak muke bulat ku ini ngan tudung ogy itu....huhu

liyana aziz said... [Reply to Comments]

muka yana bulat gak, risau nak pakai tudung syria tu, nampak bulat benoo

**sHiKinn** said... [Reply to Comments]

muka sy bolat..sy pakai cara no 1..patut la makin bolatt..adeh..thanks bg tips nih..

~ SRI BRIDAL ~ HOUSE BOUTIQUE, KAJANG , SELANGOR.~ said... [Reply to Comments]

btl tu vp.

utk yang bermuka bulat [mcm bulan..hehe] anak tudung tu perlu ditarik kebawah melepasi garis bwh mata utk memberi efek kepanjangan wajah.dan seeloknya tudung yang sesuai utk mereka yg bermuka bulat ialah material yang jenis lembut etc chiffon,georgette dsbnya .

;)

Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^