Follow Viruspadu

Thursday, March 17, 2011

Bandung part 6

Lepas balik daripada Sari Ater Hot Spring Resort dan makan. Kami mengalami jem yang maha hebat. Kalah seremban ok. Kiranya dia punya jem mcm gerak seinci2 kot hahaha... dorang kat sana cakap jem adalah "macet" tau..

so kitorang pun sibuk la sebut macet2 jugak

paling kelakar en.laloque lah. balik je bilik hotel kan penat giler kan. so konon2 kat tempat orang maka nak speking la kan

"waduh waduh macet sekallllllliiiiiiiii"

saya diam je, yelahkan bukan bahasa kita. maka kita tak alert sangat la ralat dia. pastu dia sedar sendiri

"eh macet plak, waduh waduh capek sekalllllli"

hahahaha boleh pulak dia ulang dialog kan. saya yang baru perasan dia salah cakap. terus tergelak terbarai2 ok. yelahkan. kalau translate dalam bahasa melayu adalah kelakar ok. hahahahaha... takpelah papa, atlis ekau toraiiiiiii hahaha.

(masih pegang perut bergegar gelak bila ingat)

ok jalan adalah macet. dianggarkan perjalanan mungkin sbnrnya dalam setengah jam kot. tp dalam berejam2 ok. nisa dan anoi meragam dalam kereta nak susu. tp susu panas. last2 akibat terlalu lama dalam kereta. semua tertido kepenatan. pastu siap terjaga-jaga sbb rasa mcm dah lama sangat dalam kereta.

akhirnya sampaiiiiiii...

ce korang google pasar baru bandung. korang akan tengok berapa tingkat pasar baru ni. tp saya cuma pegi 2 tingkat sahaja. ohhh sadis. sinilah tempat shopping paling best sekali ok. giler murah lak tu.

tu lah. dah masing2 tak sihat kecuali kakjem sorang yang cargas. makanya saya kenalah bertolak ansur. niat di hati nak shopping secara melampau pun terpaksa dilepaskan.

beli kain buat syarat.





saya cuma masuk 3 kedai je ok uwaaaaaaaaaaa...

cukuplah sekadar belikan ole2 untuk ibu, mertua dan beberapa helai telekung untuk kenangan sendiri :). dalam sejam dalam tu. terus pulang ke hotel.

bersambung

Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

7 komen[s]:

ejea aziz said... [Reply to Comments]

saya br blk isnin lepas..gi pasar baru kt tingkat 2 je..huwaaaaa...
blk br la tingat rugi x beli cotton byk2..
jln ngan anak kecik mmg kena byk sabar kn...

KAMIHIDUP said... [Reply to Comments]

sampai part bape kak? bestla bandung kan, eiii rasa nak pegi je, xpe2 ambk ilham dulu dari entri2 akak. heee. :)

Faizaharis2 said... [Reply to Comments]

perghh tgk gambar dh terliurr tgk jemah menyopingg... ishkk ishkk...

Liz said... [Reply to Comments]

waaa sejam je ke kat pasar baru?
saya pegi 2 hari tau.
sehari dari pagi smpai petang..
sehari lagi pagi sampai tgh hari nak beli kain lace sahaja..
berpinau mata dok dalam tu lama2..byk benar kain cantik2

Syima Emi said... [Reply to Comments]

mmg best shopping kat pasar baru tu.. saya pergi semua tingkat...hehehehe... rasa nak beli je semuaaa... pergi kedai ni, eh murah nyaaa..pergi kedai tu, ehh lagi murahhh.. mana tak pokaiii...hehehehe...

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said... [Reply to Comments]

ee!! beshnyerr..syorga kalo menyopim kat sini tp kalo nak sampai tol2 kat sana biler laahhh agaknyaa kan!! tgk dalam ni pun kira dah terubat larrr..beshnyaa!! nampak akak lagi muda larr..sies!!

hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

Suliana said... [Reply to Comments]

masa sy pegi dulu pun mmg gile kt pasar baru nio,tapi sbb destinasi terakhir yg pergi, duit pun dah ciput, dpt rembat beberapa helai brg je.. huhu







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^