Follow Viruspadu

Wednesday, September 14, 2011

Terima kasih Abah

Entry Kopipes En.laloque

Sedih bila semua benda nak dipolitikkan. Jangan terlalu murah sangat menjatuh hukum tentang jasa dan pengorbanan orang jika diri sendiri tidak wujud dan tidak bergelumang dengan keperitan pada masa itu. Kalau diri sendiri takut nak bertempur, jangan berselindung dibalik darah orang lain. Pasukan keselamatan pada jaman komunis hidup dan mati dicelah-celah laluan peluru hanya semata-mata hendak memastikan negara kekal merdeka, kekal berdaulat!.. bangsa terus hidup bermaruah! dan agama terus wujud selamanya!...

Aku lahir sebagai anak kepada seorang ayah yang berjuang selama 21 tahun dalam Rejimen Askar Melayu Diraja. Benteng hadapan menentang komunis! Penah ke tidak mereka terpikir perasaan seorang anak... seorang isteri... yang ditinggalkan nun jauh di Sandakan, Sabah.. tak kala si ayah sedang bertarung di hutan Grik, Perak demi kelangsungan masa depan anak isteri yang ditinggalkan!!! pernah ke tidak mereka berada disaat keluarga menerima telegram yang menyatakan sang ayah gugur dimamah jerangkap samar dalam keadaan mati terburai perutnya???!!! Pernah ke mereka mendengar kuatnya ratap tangis si isteri sambil memeluk anak-anak masih kecil mengenang nasib tanpa sang ayah??

Mulut memang mudah bercakap. Menjatuhkan hukum. Tapi kalau dengan pancuran air pun dah mengelupur, dilambung pemedih mata dah berlari ke rumah sakit... janganlah berkokok soal perjuangan dan pengorbanan.
Aku benar-benar marah bila pengorbanan ayah aku dalam menjaga Negara Bangsa dan Agama ini diperlekeh seperti sampah!!! Tanpa perjuang bangsa terdahulu... dapat ke kita semua mendabik dada seperti sekarang ini??? Jangan la menjadi manusia yang langsung tidak pernah berterima kasih sesama manusia. Kerna kata nabi SAW... Manusia yang tidak reti berterima kasih sesama manusia sesungguhnya tidak akan bersyukur kepada Allah SWT...



Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

TAK TAHU NAK KOMEN APA? TAKPE... LIKE AJE PUN BOLEH 


Follow Me @ www.twitter.com/viruspadu
www.facebook.com/viruspadu

3 komen[s]:

KSWSK said... [Reply to Comments]

wa pun agak keciwa bl soal sejarah pun nak dipolitikkan...bikin org smua konpius

NOR said... [Reply to Comments]

terima kasih....

lily lotus said... [Reply to Comments]

mereka yg mengata belum jumpa buku ngan ruas, hanya Allah yg mengetahui camne peritnya rasa penderitaan keluarga yg menanggung..







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^