Follow Viruspadu

Friday, March 01, 2013

Semakin OK. Mungkin.




Nampak tak muka saya macam dah ok ok :p

Setiap yang berlaku mesti ada sebab. Cuma sekarang kita tak tahu kan. Allah ada perancangan yang terbaik untuk kita.

Kadang saya geram bila saya buat silap ataupun bila saya terlepas pandang.
Well biasalah kita kan manusia biasa.

Tapi perlu ke kita buat salah baru nak belajar?
Sebab kita dah tahu benda tu salah kenapa kita buat?

Kenapa bila orang lain buat salah, kita faham situasi dia
Kenapa bila kita buat silap. explain. dan takde siapa nak dengar dan faham.

Kenapa ada perasaan yang kita tak boleh nak berpatah balik.
Dia terperangkap kat situ.

Kenapa benda yang kita nak. Susah nak dapat.
Benda yang kita x berapa suka. Yang tu yang kita kena buat.

Banyak benda yang bermain dalam fikiran saya.

Kenapa saya masih disini dan bertahan.
Saya tak sangka saya sekuat ini bertahan kat sini.

Kalau dulu kena jerkah, mungkin balik rumah saya akan menangis sedih.
Tapi sekarang kena, buat tak tahu je.
Mungkin lepas ni kalau kena lagi, saya akan balas melaser?
OMG very not me lah! HAHAHA
But siapa tahu? Kadang bila kita marah dan geram sangat kita jadi bukan kita.

Saya rasa saya mula nampak "Setiap yang berlaku mesti ada sebab" punya SEBAB.

Ya saya dah mula nampak sikit-sikit.

:)

Terima kasih Allah.



Follow Kak Jemah viruspadu.blogspot.com

Mama Alesha, An-nisa dan An-Nur Abriza

TAK TAHU NAK KOMEN APA? TAKPE... LIKE AJE PUN BOLEH 


Follow Me @ www.twitter.com/viruspadu
www.facebook.com/viruspadu

7 komen[s]:

RieNa said... [Reply to Comments]

saya tak tahu apa masalah kak jem, tp saya doakan kak jem terus kuat dan tabah utk menghadapinya.

go kak jem! kak jem kuat!! ( dan comel jgk! buat penambah semangat hehehe)

ZuHa said... [Reply to Comments]

Saya setuju! hehehe

Iyiana said... [Reply to Comments]

moga kak Jemah semakin tabah. Kak Jemah kan wanita besi.. :)

Eyriqazz said... [Reply to Comments]

sebabnya??

Irfa said... [Reply to Comments]

emm apa masalah agaknya tu ye
td kita jumpa awak kat klia,nak mintak ambik gambar malu pulak.huhu

#dah xkali jumpa tp tetap juga pemalu

Siti Nurhayati Dollah said... [Reply to Comments]

:) Pengalaman yang kita terpaksa tempuh setiap hari tu kadang2 buat kita jadi kuat

Etuza Ezawarna said... [Reply to Comments]

minat dgn amuar zain ya...bagus tu







Related Posts with Thumbnails

Penafian @ Pemberitahuan

Kebanyakan entry adalah dikarang pada malam hari selepas anak saya tido dan akan di auto publish pada siang hari. So jangan ingat saya ni mcm takde kerja lain asik mengupdate blog okey, saya membizi keje. SEKIAN dimaklumkan.

Segala isi kandungan dan gambar-gambar di viruspadu's blog ini tidak boleh ditiru, dihasilkan semula dalam bentuk-bentuk lain, dipindahmilik, dicetak, disimpan atau digunakan semula. Setiap rujukan hendaklah memberi kredit dan/atau rujukan kepada viruspadu's blog. SEKIAN dimaklumkan sekali lagi

apa-apa komen, permintaan, cadangan atau komunikasi lain yang lucah, sumbang, palsu, mengancam atau jelik sifatnya dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu orang lain; atau memulakan suatu komunikasi dengan menggunakan mana-mana perkhidmatan aplikasi, sama ada secara berterusan, berulang kali atau selainnya, dan dalam masa itu komunikasi mungkin atau tidak mungkin berlaku, dengan atau tanpa mendedahkan identitinya dan dengan niat untuk menyakitkan hati, menganiayai, mengugut atau mengganggu mana-mana orang di mana-mana nombor atau alamat elektronik, adalah melakukan suatu kesalahan, tindakan boleh diambil mengikut akta AKTA 588, AKTA KOMUNIKASI DAN MULTIMEDIA 1998

^_^